Trasa Świętokrzyska: asfalt na jezdniach, rozściełacz na ścieżce

Warszawa

Wzdłuż chodnika posadzono już zieleń | Urząd Miasta
Taki niewielki rozściełacz układa nawierzchnię | Urząd Miasta
W ramach tej inwestycji zmieni się także wlot na Most Świętokrzyski | Urząd Miasta
Zadaszenie nad wejściem na stację PKP Stadion | Urząd Miasta
W tle charakterystyczne wentylatory stacji metra | Urząd Miasta
Na wysokości Portu Praskiego wzdłuż trasy dosadzono nowe drzewa | Urząd Miasta
Obydwie jezdnie już zaasfaltowane | Urząd Miasta
Wzdłuż chodnika posadzono już zieleń | Urząd Miasta
Taki niewielki rozściełacz układa nawierzchnię | Urząd Miasta
W ramach tej inwestycji zmieni się także wlot na Most Świętokrzyski | Urząd Miasta
Zadaszenie nad wejściem na stację PKP Stadion | Urząd Miasta
W tle charakterystyczne wentylatory stacji metra | Urząd Miasta
Na wysokości Portu Praskiego wzdłuż trasy dosadzono nowe drzewa | Urząd Miasta

Ponad miesiąc został drogowcom na zakończenie budowy pierwszego odcinka Trasy Świętokrzyskiej. Nowa inwestycja, która połączy Wybrzeże Szczecińskie z ulicą Zamoyskiego, kosztuje 18 milionów złotych.

Co dotychczas udało się zrobić? Jak informuje urząd miasta, obydwie jezdnie trasy mają już asfalt. Gotowe są także chodniki. Wzdłuż arterii stoi nowe oświetlenie.

Powstaje droga dla rowerów. "W ramach inwestycji zmieni się układ w rejonie wjazdu na most Świętokrzyski. Widać już zarys nowej drogi rowerowej, a także przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów po zachodniej stronie skrzyżowania" - informują urzędnicy.

Za pomocą tzw. rozściełacza układana jest nawierzchnia asfaltowa na ścieżce rowerowej.

Wzdłuż chodnika posadzono już zieleń. Nowe drzewa pojawiły się na wysokości Portu Praskiego.

Na jednym ze zdjęć widać także zadaszenie nad wejściem na stację PKP Stadion. - Znajdzie się tu także jedno z wyjść ze stacji metra i przystanek autobusowy - przypomina ratusz.

Budowa tego 700 metrowego odcinka zakończyć się ma 30 września 2014 roku.

Trzy etapy

Umowę na budowę tego odcinka trasy Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał we wrześniu 2013 roku.

W kolejnym etapie inwestycja planowana jest na odcinku od od ul. Kijowskiej do Zabranieckiej. Pod koniec maja wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na jego realizację.

Jako ostatni powstanie fragment łączący ul. Zamoyskiego z Kijowską. Na razie jest jednak w fazie projektowej.

Projekt przegrał z kryzysem

Pierwsze plany budowy arterii łączącej Pragę ze Śródmieściem datuje się na 1959 rok. Na pierwszy etap inwestycji trzeba jednak było poczekać bardzo długo. Dopiero w 1998 roku ruszyła budowa mostu Świętokrzyskiego (otwarto go w 2000 roku). Siedem lat temu podjęto decyzję o budowie trasy od mostu do planowanej obwodnicy Pragi. Miała być gotowa przed Euro 2012.

Projekt nie przetrwał kłopotów finansowych miasta. W 2011 roku trzeba było wygospodarować prawie 100 mln złotych, aby dołożyć do budowy mostu Północnego. Część tych pieniędzy pochodziła właśnie ze środków na budowę Trasy Świętokrzyskiej.

Pierwszy odcinek Trasy Świętokrzyskiej już jest w budowie
Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl

su/ran