Tramwaje z priorytetem. Szybciej na Bemowo

Warszawa

Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Wprowadzą priorytet dla tramwajów | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl

Już za kilka tygodni tramwaje na Bemowo przyspieszą. Wszystko za sprawą wprowadzenia dla nich priorytetu.

Nowa organizacja ruchu, którą zatwierdził właśnie miejski inżynier ruchu, dotyczyć będzie dwóch lokalizacji: rejonu pętli Koło oraz skrzyżowania ulic gen. Kaliskiego i Kocjana.

Zielona faza

Jak informują Tramwaje Warszawskie w tym miejscu został zaprojektowany priorytet typu koordynacyjnego. Oznacza to, że jeżeli tramwaj będzie miał zielone światło na jednym sygnalizatorze, to także kolejne sygnalizatory pozwolą mu na swobodny przejazd.

Ponadto z priorytetem pojadą tramwaje skręcające na pętlę (linie nr 6 i 28) a także został opracowany zapasowy program, który może zostać wprowadzony w przypadku wprowadzenia linii skręcających na pętlę od strony Śródmieścia.

Bez straty czasu

Na skrzyżowaniu ulic gen. Kaliskiego i Kocjana zostanie uruchomiony priorytet pełny akomodacyjny izolowany (obejmujący także przejazd ukośny). Oznacza to, że zapisane w komputerze sterujące algorytmy dostosowują swoje działanie do obecności tramwaju, umożliwiając przejazd tramwaju bez straty czasu niezależnie od momentu, w którym się on pojawi.

Projekt obejmuje także zmianę faz świateł na skrzyżowaniu dla samochodów, dzięki czemu poprawę odczują również kierowcy.

Obecnie trwają prace nad wdrożeniem zatwierdzonych projektów w terenie. Jak informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich - nowa organizacja ruchu ma zacząć obowiązywać na przełomie maja i czerwca.

To nie koniec zmian

Jak zapowiadają urzędnicy, priorytet( w póżniejszym terminie) ma zostać wprowadzony także na innych skrzyżowaniach:

- w ciągu ul. Powstańców Śląskich i al. Reymonta od ul. Górczewskiej do ul. Broniewskiego (12 sygnalizacji, w tym 5 związanych z budową nowej trasy tramwajowej oraz 6 na odcinku Broniewskiego – pętla Nowe Bemowo już objętych priorytetem, które zostaną przeprogramowane zgodnie z wnioskami mieszkańców),

- od mostu Marii Curie-Skłodowskiej do Metra Marymont – ciąg ul. Marymonckiej (9 sygnalizacji),

- od Dworca Wileńskiego do Żerania Wschodniego (10 sygnalizacji),

- w ciągu al. Jana Pawła II od Ronda ONZ do al. Solidarności (4 sygnalizacje),

- od Ronda Waszyngtona do ul. Kijowskiej (3 sygnalizacje),

- na ulicach Wolskiej i Połczyńskiej od ul. Redutowej do ul. Powstańców Śląskich (6 sygnalizacji).

Jak dodają - w przygotowaniu są kolejne miejsca.

su//ec