Przygotuj się na:

ZWĘŻONY MOST ŚWIĘTOKRZYSKI

Do końca października kierowców czekają utrudnienia na moście Świętokrzyskim. Drogowcy rozpoczęli wymianę wyeksploatowanej dylatacji na wschodniej części przeprawy. Prace będą podzielone na etapy, a każdy z nich będzie wiązał się ze zwężeniem jezdni.

Najnowsze

Tramwaje wjechały na most Skłodowskiej-Curie

Najnowsze

Dawid Krysztofiński /tvnwarszawa.plTramwaje wjechały na most Skłodowskiej-Curie

Dwukierunkowe tramwaje wjechały na most Marii Skłodowskiej-Curie. Jeżdżą już w jedną i drugą stronę, ale nie zabierają pasażerów. Na razie to jazdy testowe.

- To są próby, które mają na celu sprawdzenie, czy ugięcia mostu nie są zbyt duże - tłumaczy Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Testy zaczęły się w czwartek ok. godz. 10. - Dwa tramwaje mają jeździć w jedną i drugą stroną z różną prędkością. Maksymalnie 60 km/h - dodaje Gajewska.

Będzie raport z testów

Raportu z testów można spodziewać się w ciągu kilku, maksimum dni. Między innymi od tego będzie zależało, kiedy tramwajami przez most pojadą pasażerowie.

- Wniosek o pozwolenie na użytkowanie części tramwajowej trafił do nadzoru budowlanego. Będziemy musieli dołączyć jeszcze raport z prób obciążeniowych i przesłać drobne uzupełnienia do wniosku. Oprócz tego tramwaje muszą dostarczyć dokumentację - wyjaśnia rzeczniczka ZMID.

Kiedy z pasażerami?

Według drogowców, część tramwajowa ma zostać oddana do użytku w styczniu. A kiedy pojadą nim tramwaje z pasażerami? - Liczymy, że w styczniu pierwsze tramwaje pojadą z pasażerami przez most - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - Czekamy na podłączenie zasilenia naszej podstacji, żeby mieć prąd na sieci trakcyjnej. Podczas prób zasilanie jest z podstacji na Bielanach. Docelowe będzie z podstacji na Obrazkowej - dodaje.

Na razie obsługiwać będą krótki odcinek od metra Młociny do Myśliborskiej, bo planowana trasa do ulicy Mehoffera, a w kolejnych latach do Winnicy jest nadal w fazie uzgodnień.

Dwukierunkowe tramwaje

Do akcji ruszą dwukierunkowe Swingi Duo. Drzwi po obu stronach pojazdu umożliwiają zmianę kierunku jazdy bez konieczności zawracania na pętli.

Nowoczesne tramwaje posiadają także szereg innych udogodnień dla pasażerów. Są niskopodłogowe, klimatyzowane, w każdym znajdują się dwa automaty biletowe i monitoring obejmujący całe wnętrze. Wyposażone są w dwie kabiny motorniczego i drzwi po obu stronach wagonu. Posiadają monitory LCD i elektroniczny wyświetlacz z rozkładem jazdy.

ZOBACZ SWINGA DUO W AKCJI:

ran/b

Dwukierunkowy tramwaj już wozi pasażerówTomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl