Tramwaj na Gocław? Na razie studium

Warszawa

| flickr/Kamil Porembiński (CC BY-SA 2.0)fot. Maciej Wężyk/tvnwarszawa.pl

Nie tylko sama trasa tramwajowa na Gocław leży w orbicie zainteresowań miejskich urzędników. Zastanawiają się, czy nie stworzyć na odcinku od al. Waszyngtona trambuspasa. Zasadność takiego rozwiązania pokaże studium przedprojektowe trasy.

Ratusz ogłosił przetarg na wykonanie dokumentu. Do realizacji oczywiście jeszcze daleka droga, ale studium ma dać odpowiedź na kilka ważnych pytań.

Warianty do wyboruO tym, że urzędnicy biorą pod uwagę dwie trasy tramwajowe na Gocław pisaliśmy już we wrześniu ubiegłego roku. Wtedy radni miasta zdecydowali, że warto dać pieniądze na opracowanie, które wskaże jedną z tras. Którędy może pojechać tramwaj?Wariant pierwszy prowadzi z al. Waszyngtona przez ul. Międzynarodową, Afrykańską, gen. Bora-Komorowskiego na pętlę Gocław.Opcja druga już nieco się różni. Tramwaj pojechałby na trasie: al. Waszyngtona, Kanał Kamionkowski, Lokalna Zachodnia, Bora-Komorowskiego na pętlę Gocław.Urzędnicy chcą, żeby firma, która przetarg wygra uwzględniła w obu wariantach możliwość stworzenia torowiska tramwajowo–autobusowego. A także kontynuacji trasy w kierunku ul. Grochowskiej z jednej strony i w kierunku Zerznia z drugiej.

Platformy, wiaty i pętlaW analizie ma się znaleźć również informacja o planowanych w okolicach trasy inwestycjach, budowanych drogach i przebiegu istniejącego systemu komunikacji miejskiej. Urzędnicy zastrzegli, że życzą sobie platformy przystankowe długie na 66 m., na każdej mają znaleźć się również wiaty z łakwami. "Zamawiający przewidział lokalizację pętli tramwajowej w miejscu istniejącej obecnie pętli autobusowej Gocław położonej w rejonie ul. Gen. Bora - Komorowskiego - Jugosłowiańskiej - Trasy Siekierkowskiej. Pętla ta obsługiwać ma zarówno tramwaje, jak i autobusy" – czytamy w założeniach przetargu.

Start w 2015 r.?

Ratusz chce się też dowiedzieć, czy warto zbudować parking P&R przy pętli Gocław. Osobna sprawa to prognozy ruchu na planowanej już od dawna trasie. Mają być wykonane w okresach pięcioletnich na 25 lat, a punktem początkowym ma być rok 2015. Zwycięzca przetargu ma określić m.in., jaki wpływ ruch tramwajowy może mieć na planowaną w przyszłości odnogę II linii metra na Gocław.

Planiści będą musieli wycenić też koszt planowanej inwestycji. Z wstępnych szacunków wynika, że inwestycja może pochłonąć od 160 do 220 mln zł.

ran/ec