Tramwaj do Winnicy z dwiema jezdniami. Zapowiedzi były inne

Warszawa

Lech Marcinczak / tvnwarszawa.plTramwaj dojeżdża na Nowodwory

Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że wraz z rozbudową odcinka trasy tramwajowej na Nowodworach w kierunku Modlińskiej powstaną dwie jezdnie Światowida, pomimo że na wcześniejszym odcinku tej ulicy znajduje się tylko jedna. "Urzędnicy przekonują, że tak jest taniej i gdyby druga jezdnia nie została zbudowana, mogłyby pojawić się zarzuty o… niegospodarność" - poinformował portal transport-publiczny.pl

Budowa trasy tramwajowej z Młocin na Tarchomin i Nowodwory trwa już kilka lat. Nad inwestycją wyjątkowo czuwa ZTM, nie Tramwaje Warszawskie.

"Od początku inwestycji towarzyszą kontrowersje związane z rozbudową układu drogowego. Pierwotnie projekty zakładały bowiem poszerzenie istniejącej jezdni Światowida i dobudowę drugiej, przez co ciąg ten otrzymałby przekrój po trzy pasy w każdą ze stron" - czytamy na transport-publiczny.pl.

Mieszkańcy niezadowoleni

Portal podkreślił kwestię protestów mieszkańców, "którzy sprzeciwiali się realizacji 'autostrady'(...). Światowida miała otrzymać przekrój dwujezdniowy o dwóch pasach ruchu (...). Ponadto założono zwężenie pasów ruchu do 3-3,25 m szerokości."

Do Nowodworów było dobrze

Do Nowodworów powstała jedna jezdnia i odbywa się tam ruch kołowy. I tak miało być w przypadku kolejnych etapów. – Ulica Światowida zostanie jednojezdniowo przedłużona do Modlińskiej, natomiast sam wlot do Modlińskiej planujemy dwujezdniowy – portal przypomniał słowa Wiesława Witka, dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego z lutego tego roku.

Plan nieco się zmienił

Jednak wbrew zapowiedziom władz plany części drogowej inwestycji uległy zmianie. "Teraz planowana jest budowa od razu dwóch jezdni wraz z tramwajem. – W większości zakres budowy nowego odcinka jest w terenie drogowo 'dziewiczym', na którym nie ma istniejącej drogi, więc naturalna jest budowa zgodnie z zakresem projektu – tutaj projektu zamiennego obejmującego tramwaj i dwie jezdnie po dwa pasy ruchu – informuje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u. " - pisze portal.

Argumenty ZTM

Transport-publiczny.pl przedstawił argumenty ZTM-u w tej sprawie. "ZTM powołuje się również na niższe koszty realizacji inwestycji od razu w pełnym zakresie zamiast etapowania (...). Urzędnicy przekonują też, że muszą zrealizować drugą jezdnię, bo inaczej mogliby zostać oskarżeni o… rozrzutność i marnotrawstwo.

Termin realizacji inwestycji jest jednak nadal nieznany. Portal spytał o to rzecznika ZTM-u. – Ze względu na spory zakres oraz ograniczone środki realizacja całości została podzielona na etapy. Decyzja o terminie realizacji drugiej jezdni na odcinku, na którym istnieje "stara jezdnia" Światowida zostanie podjęta w przyszłym roku po zakończeniu prac projektowych i opracowaniu szczegółowych kosztorysów – odpowiedział Igor Krajnow zapytany przez transport-publiczny.pl o to, kiedy mogłaby powstać druga jezdnia Światowida wzdłuż istniejącego odcinka trasy tramwajowej .

Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnrwaszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnrwaszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnrwaszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Tramwaj na Nowodwory | Lech Marcinczak / tvnrwaszawa.pl

mp/mś