Wiemy jak dok艂adnie przebiegnie Wschodnia Obwodnica Warszawy. Generalna Dyrekcja Dr贸g Krajowych i Autostrad wybra艂a ostateczny wariant budowy najd艂u偶szego odcinka trasy. WOW prowadzi膰 b臋dzie przez Sulej贸wek. Inwestycja ma powsta膰 do 2020 roku.
WOW to droga ekspresowa (S17), kt贸ra od wschodu zamknie ring warszawskiej obwodnicy. 艁膮czy膰 si臋 b臋dzie z Po艂udniow膮 Obwodnic膮 Warszawy (w臋ze艂 Lubelska) oraz z Tras膮 S8 (w臋ze艂 Drewnica). To w sumie ponad 20 km nowej trasy.
Inwestycj臋 podzielono na trzy odcinki: w臋ze艂 Drewnica - w臋ze艂 Zakr臋t (15 km), w臋ze艂 Zakr臋t - w臋ze艂 Lubelska (2,5 km) oraz sam w臋ze艂 Lubelska (2 km).
Przebiegnie przez Sulej贸wek
Sporym problemem dla drogowc贸w okaza艂o si臋 wytyczenie trasy najd艂u偶szego odcinka wschodniej obwodnicy. Od w臋z艂a Drewnica do w臋z艂a Zakr臋t. Zastanawiano si臋 nad wieloma wariantami. Jeden z nich stanowi艂 zagro偶enie dla chronionego gatunku ryb. Pisali艣my o tym w 2011 roku.
My艣lano r贸wnie偶 o budowie tunelu na terenie Weso艂ej.
Teraz ju偶 wiadomo, 偶e tunelu nie b臋dzie. - Przeprowadzone Studium Techniczno-Ekonomiczno-艢rodowiskowe jako najkorzystniejszy wskaza艂o wariant przez Sulej贸wek, bez tunelu w Weso艂ej - m贸wi Agnieszka Stefa艅ska, rzeczniczka warszawskiego oddzia艂u Generalnej Dyrekcji Dr贸g Krajowych i Autostrad. Jak t艂umaczy, w analizie brano pod uwag臋 mo偶liwe nat臋偶enie ruchu, wp艂yw na 艣rodowisko i koszty.
- Analizuj膮c ka偶dy z wy偶ej wymienionych czynnik贸w jako dominuj膮cy w wyborze wariantu, okaza艂o si臋, 偶e w ka偶dym przypadku jako najkorzystniejszy wskazywany by艂 przebieg w艂a艣nie przez Sulej贸wek - dodaje.
Wa偶ne dokumenty
Tak jak zapowiadali艣my, w kwietniu drogowcy wyst膮pili o wa偶ne dla rozpocz臋cia inwestycji dokumenty.
Chodzi艂o o zezwolenia na realizacj臋 inwestycji drogowej dla w臋z艂a Lubelska oraz dla odcinka w臋ze艂 Zakr臋t - w臋ze艂 Lubelska.
Ponadto, jeszcze w kwietniu Generalnej Dyrekcji uda艂o si臋 wyst膮pi膰 o decyzj臋 艣rodowiskow膮 na pierwszy fragment realizacyjny (3,6 kilometra od w臋z艂a Drewnica w kierunku w臋z艂a Zakr臋t) najd艂u偶szego odcinka trasy (od w臋z艂a Drewnica do w臋z艂a Zakr臋t).
- W najbli偶szych dniach planujemy wyst膮pi膰 o decyzj臋 艣rodowiskow膮 na drugi odcinek realizacyjny (oko艂o 11 kilometr贸w) - informuje Stefa艅ska.
Zgodnie z obecnymi planami trasa ma zosta膰 zbudowana do 2020 roku. Rok temu w swoim expos茅 poda艂a tak偶e w pa藕dzierniku 2014 r. Ewa Kopacz. Jak zapowiedzia艂a, do 2020 do u偶ytku oddana zostanie ca艂a obwodnica Warszawy.
82 km obwodnicy
W sumie warszawski ring b臋dzie mia艂 ok. 82 km d艂ugo艣ci. Do u偶ytku zosta艂o ju偶 oddanych ok. 38 km. - Kolejne 6,8 km jest na etapie realizacji (trasa AK z mostem Grota-Roweckiego oraz fragment obwodnicy Marek, kt贸ry tak偶e jest cz臋艣ci膮 warszawskiego ringu) natomiast 18,5 km na etapie przetargu (Po艂udniowa Obwodnica Warszawy) - wyja艣nia rzeczniczka.
Kolorem zielonym oznaczono na mapie istniej膮ce odcinki S8 i S2 (POW). Kolorem czerwonym - odcinek przebudowywany (Trasa AK i most Grota). Przerywana czarna linia oznacza odcinki przygotowywane- doko艅czenie POW (S2) oraz planowan膮 WOW (S17).
W pa藕dzierniku 2014 r. premier obieca艂a obwodnic臋:
su
殴r贸d艂o zdj臋cia g艂贸wnego:聽targeo.pl