Taki będzie Swing Duo dla Warszawy

Warszawa

Swing Duo | PESA Bydgoszcz
Swing Duo | PESA Bydgoszcz
Swing Duo | PESA Bydgoszcz
Swing Duo | PESA Bydgoszcz
Swing Duo | PESA Bydgoszcz
Swing Duo | PESA Bydgoszcz
Swing Duo | PESA Bydgoszcz
Swing Duo | PESA Bydgoszcz
Swing Duo | PESA Bydgoszcz
Swing Duo | PESA Bydgoszcz

Po wakacjach do Warszawy przyjedzie pierwszy z sześciu tramwajów dwukierunkowych. W zimie ma zacząć kursy z Młocin na Tarchomin. Już dziś na tvnwarszawa.pl pokazujemy, jak będzie wyglądał i czym różni się od znanego nam już swinga.

Swing Duo będzie się różnił kilkoma szczegółami od swingów, które dziś można zobaczyć na warszawskich ulicach.

Jeden skład był już na torze

Ma drzwi po obu stronach wagonu. Na każdym z końców składu jest kabina motorniczego. - Pojawi się inny układ siedzeń oraz nieco inna część dla niepełnosprawnych - wyjaśnia Michał Żurowski, rzecznik prasowy PESY Bydgoszcz.

Ponadto tramwaj jest wyposażony w klimatyzację, monitory LCD czy elektorniczny wyświetlacz z rozkładem jazdy. W wagonie znajduje się miejsce na automat do sprzedaży biletów.

Obecnie wszystkie sześć składów jest w fazie produkcji. Jej szczegółow rzecznik nie chce zdradzać, ale - jak mówi - jeden z pojazdów był już testowany na torze próbnym firmy.

Pojadą trasą mostu Skłodowskiej-Curie

Tramwaj dwukierunkowy będzie nowością w stolicy. Jest produkowany przez bydgoską PESĘ w ramach tzw. kontraktu stulecia (miasto zamówiło w jego ramach 186 tramwajów niskopodłogowych). Pierwszy taki skład do Warszawy ma trafić po wakacjach.

Od przełomu 2012 i 2013 roku tramwaje mają obsługiwać krótki odcinek linii tramwajowej, prowadzącej od metra Młociny, przez most Marii Skłodowskiej-Curie do ulicy Myśliborskiej.

Kolejne 45

Tramwaje Warszawskie kilka tygodniu temu ogłosiły przetarg na dostawę kolejnych 45 składwó dwukierunkowych. Nie jest rozstrzygnięty, więc na razie nie wiadomo, kto je dostarczy.

bf/mz