Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Tak Maria weszła na stację Świętokrzyska

Warszawa

Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro
Tarcza w korpusie stacji | B. Janaszek / AGP Metro

Nie dwie lecz trzy doby tarcza Maria potrzebowała na przedostanie się pod tunelami I linii podziemnej kolejki. Wykonawca prac postanowił pokazać jak „winowajczyni” poniedziałkowego chaosu w centrum przebijała się pod ziemią.

"TBM Maria przeszedł pod tunelami i stacją Świętokrzyska I linii i we wtorek rano przebił się do korpusu nowo wybudowanej stacji II linii" - informuje na swojej stronie internetowej spółka AGP Metro, która buduje metro w stolicy.

3 metry pod tunelem

Do pokonania był kilkudziesięciometrowy odcinek, ale praca wymagała szczególnych środków bezpieczeństwa, a także więcej czasu niż pierwotnie zakładano, co skończyło się chaosem komunikacyjnym w centrum.

Tarcza drążąca Maria przeszła ok. 3 metry poniżej tuneli I linii metra. „Na odcinku liczącym ok. 50 m tarcza przewierciła się przez kilkanaście metrów gruntu zeskalonego w wyniku przeprowadzanych w tym miejscu zabezpieczających iniekcji betonowych, 2 ściany szczelinowe należące do konstrukcji łącznika stacji obu linii oraz zachodnią ścianę szczelinową stacji C11 Świętokrzyska” - informuje wykonawca prac.

Problemy z przejściem

I relacjonuje, że w nocy z soboty na niedzielę TBM w całości przeszedł pod tunelem zachodnim. Czoło tarczy dotarło w rejon ściany przyszłej stacji C11 Świętokrzyska, a korpus znajduje się pod tunelem wschodnim I linii. "W związku z tym, zgodnie z przyjętymi procedurami bezpieczeństwa, została podjęta decyzja o przedłużeniu zamknięcia stacji A13 Centrum i A14 Świętokrzyska I linii metra. Otwarcie obu stacji nastąpi po całkowitym opuszczeniu przez tarczę rejonu tunelu wschodniego i wykonaniu pomiarów geodezyjnych oraz analiz" – informował jeszcze w niedzielę Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.

TAKI ŻARTOBLIWY KOMUNIKAT POJAWIŁ SIĘ W PONIEDZIAŁEK NA PROFILU WYKONAWCY II LINII NA POPULARNYM PORTALU SPOŁECZNOŚCIOWYM:

Żartobliwy komunikat
Budowa II linii metra / Facebook

TAK WYGLĄDAŁA SYTUACJA W CENTRUM W PONIEDZIAŁEK:

Trudny poranek dla pasażerów
Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl

ran/roody