Przygotuj się na:

ZMIANY W KODEKSIE RUCHU

Szóstego grudnia wchodzą w życie nowe przepisy o tworzeniu drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak.

Tak ma wyglądać park nad tunelem obwodnicy

Warszawa

Lech Marcinczak, Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.plZbudują tunel pod Ursynowem

Portal tvnwarszawa.pl dotarł do wizualizacji parku nad tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie. Oficjalnie będą zaprezentowane za kilka dni. Na obrazkach widać betonowe konstrukcje i nasypy, nie wiadomo jednak, jakie są szanse na ich budowę. Wciąż nie ma niezbędnego porozumienia między miastem a inwestorem POW. Jeżeli park powstanie, to nie wcześniej niż po zakończeniu ursynowskiego odcinka drogi.

Wizualizacje będzie można obejrzeć od poniedziałku do 4 grudnia na wystawie w ursynowskim ratuszu. Władze dzielnicy zapraszają mieszkańców na wirtualny spacer. - W poniedziałek odbędzie się premierowy pokaz 3-minutowego filmu, będącego spacerem po modelu 3D zaprojektowanego terenu – mówi burmistrz Ursynowa, Robert Kempa. Spotkanie zaplanowano 21 listopada o godz. 18.00.

Park nad tunelem POW | urząd dzielnicy
Park nad tunelem POW | urząd dzielnicy
Park nad tunelem POW | urząd dzielnicy

Dwa kilometry zieleni

Wcześniej dzielnica zorganizowała nietypowe konsultacje. Nietypowe, bo park projektowali sami mieszkańcy. A pole do popisu mieli spore: tunel Południowej Obwodnicy Warszawy będzie miał ponad dwa kilometry długości. Przetnie całą dzielnicę wzdłuż ulicy Płaskowickiej, pod al. KEN i pierwszą linią metra. - Prezentowana koncepcja stanowi wynik konsultacji społecznych i została wypracowana przez mieszkańców Ursynowa i ekspertów z różnych dziedzin – dodaje Robert Kempa.

Dzielnica nie chce zdradzać szczegółów dotyczących parku. Mamy je poznać właśnie w poniedziałek. Ale zanim zostanie wbita pierwsza łopata pod nasadzenia i wytyczenie alejek, niezbędne jest umowa między inwestorem POW, czyli Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, a samym miastem.

PROBLEM OPISYWALIŚMY NA TVNWARSZAWA.PL

Tej jednak wciąż nie ma, o czym informuje nas przedstawicielka GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Jak twierdzą drogowcy, na spotkaniach z przedstawicielami stołecznego ratusza sprawa niezbędnego porozumienia była wielokrotnie sygnalizowana. Kontrakt zawarty przez GDDKIA z wykonawcą ursynowskiego odcinka POW (Astaldi) nie przewiduje urządzenia terenów zielonych nad tunelem, tylko przywrócenie stanu sprzed rozpoczęcia inwestycji.

- Napisaliśmy do burmistrza Ursynowa pismo dotyczące przygotowania przez samorząd szkicu odpowiedniego porozumienia. Do dnia dzisiejszego nie mamy odpowiedzi. Poinformowaliśmy, że dalsze odwlekanie może uniemożliwić realizację parku - poinformowała nas na początku miesiąca rzecznik GDDKiA.

To jednak nie wszystko, bo oprócz koncepcji terenu zielonego, niezbędny jest jego projekt, aby mógł zostać włączony, po ustaleniach z wykonawcą, do dużego projektu - budowy obwodnicy. Na to może nie wystarczyć czasu, bo jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, firma Astaldi realizująca kontrakt w szybkim tempie, przygotowuje się do uzyskania decyzji ZRID - pozwolenia na budowę POW.

kz/ec