Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki

Warszawa

Mateusz Szmetler /tvnwarszawa.plMirosław Nizio mówi o ekspozycji muzeum

Wiadomo już jak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki, którego otwarcie zaplanowano na 2017 rok w Centrum Koneser. Jak zapewnia projektant, zwiedzający poznają m.in. metody produkcji trunku, poczują też charakterystyczne zapachy towarzyszące destylacji.

Pierwsze na świecie Muzeum Polskiej Wódki powstanie w miejscu, w którym produkowano jedne z najbardziej znanych polskich marek, jak Wyborowa i Luksusowa.

- Chcemy utwierdzić Polaków w przekonaniu, że mogą i powinni być dumni ze swojego narodowego trunku, a z Muzeum Polskiej Wódki uczynić wizytówkę Warszawy na równi z innymi znaczącymi muzeami - powiedział Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patrona muzeum.

Poczuć zapach destylacji

Koncepcję wnętrza i ekspozycji przygotowała pracownia architektoniczna Mirosława Nizio, która ma na koncie takie realizacje, jak projekt i wykonanie wystawy stałej Muzeum Historii Żydów Polskich czy Muzeum Powstania Warszawskiego.

- Projektując wnętrze muzeum zakładaliśmy, że będzie ono łączyło historię i nowoczesność. Wykorzystanie obiektów odzyskanych z dawnych gorzelni i destylarni, ich twórcze przekształcenie i recycling, a także zestawienie ze specjalnie zaprojektowanymi elementami scenograficznymi i zaawansowanymi formami multimedialnymi sprawią, że ekspozycja będzie miała unikatowy charakter – tłumaczy Mirosław Nizio. - Zwiedzający poznają metody produkcji wódki, poczują też charakterystyczne zapachy towarzyszące destylacji. Wejdą nie tylko w sam środek procesu tworzenia, ale też zapoznają się z historią i kulturą, jaka się wokół polskiej wódki wytworzyła – dodaje.

Autorzy projektu zapewniają, że zastosowane rozwiązania pozwolą odwiedzającym doświadczyć i zrozumieć na czym polegają poszczególne etapy produkcji wódki, z jakich surowców jest wytwarzana i na czym polega praca gorzelnika.

W muzeum będzie można też prześledzić zmiany w wyglądzie wódczanych etykiet oraz butelek.

Polska wodka w kulturze | mat. prasowe
Kino w muzuem | mat. prasowe
Ikony polskich wodek | mat. prasowe
Początki wódki na ziemiach polskich | mat. prasowe
Proces produkcji | mat. prasowe
Wódka polska za granicą | mat. prasowe
Wejscie do muzeum | mat. prasowe
Produkcja na przestrzeni lat | mat. prasowe
Polska wódka za granicą | mat. prasowe
Polska wodka w XVII-XVIII wieku | mat. prasowe
Polska wodka w kulturze | mat. prasowe
Kino w muzuem | mat. prasowe
Ikony polskich wodek | mat. prasowe
Początki wódki na ziemiach polskich | mat. prasowe
Proces produkcji | mat. prasowe
Wódka polska za granicą | mat. prasowe

Motyw kieliszków

Logo muzeum stworzył Andrzej Pągowski, znany na świecie przede wszystkim jako twórca plakatów. - Jestem dumny, że mogę mieć swój wkład w wizualny aspekt Muzeum Polskiej Wódki, miejsca, które ma szanse stać się równie emblematyczne jak polska wódka. W moim projekcie logotypu starałem się odzwierciedlić tradycję oraz kulturę picia wódki wykorzystując motyw charakterystycznych kieliszków – mówi Andrzej Pągowski.

Muzeum Polskiej Wódki stanowić będzie część Centrum Praskiego Koneser, które powstaje w kwartale ulic Ząbkowskiej, Markowskiej, Białostockiej i Nieporęckiej. Powstaną tam stylizowane na lofty obiekty mieszkalne, nowoczesne biura i galerie sztuki oraz pasaże handlowe. Inwestorami Centrum Praskiego Koneser są Liebrecht&wooD oraz BBI Development SA.

Mówi Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka
Mateusz Szmetler /tvnwarszawa.pl

wp/ran