Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Sufit Centralnego zniknął pod wielką folią

Warszawa

Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Folia pod sufitem Dworca Centralnego | Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl

Ogromne połacie folii szczelnie zakryły sufit w hali głównej Dworca Centralnego. - Remont czy awaria? - zastanawiają się pasażerowie. – Przygotowujemy się do ocieplenia dachu – tłumaczą kolejarze. A to nie koniec prac w hali głównej.

Folia pokrywa cały sufit hali głównej Dworca Centralnego. – Rozmach prac robi wrażenie – mówi Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl, który odwiedził dworzec.

Ocieplenie za 2 miliony zł

To przygotowania do kolejnego etapu remontu Centralnego.

- Osłanianie stropu w holu folią wiąże się z wymianą izolacji termicznej stropodachu dworca – powiedziała nam Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP.

Do izolacji dworca robotnicy z firmy Ecofair użyją wełny termicznej. – Inwestycja ma się zakończyć w pierwszym kwartale przyszłego roku. Nasze prace nie powodują żadnych utrudnień w funkcjonowaniu hali głównej – dodaje Dąbek.

Koszt inwestycji to około 2 mln złotych.

Wymieniają schody, wyremontują pasaż

Wymiana izolacji dachu to dopiero pierwszy etap prac mających na celu ocieplenie całego budynku dworca. Na przyszły rok zaplanowano wymianę szklanych elewacji oraz montaż systemu ogrzewania hali głównej. – Cały czas trwa też wymiana schodów ruchomych na dworcu – przypomina Aleksandra Dąbek.

W 2015 roku rozpoczną się też prace estetyzacyjne w hali głównej dworca. – Planujemy zlikwidować szklane kubiki, zbudujemy też antresolę, dzięki czemu pasażerowie zyskają nowe i przyjazne miejsce oczekiwania na pociąg. W samej hali głównej pojawią się też nowe lokale usługowe – wylicza Dąbek.

PKP planują także wyremontować pasaż zachodni (bliżej stacji WKD), którego do tej pory nie udało się przebudować. – Dostosujemy jego wygląd do tych, które już zostały wyremontowane – dodaje przedstawicielka PKP. Ta część prac ma zakończyć się w trzecim kwartale 2015 roku.

C.D. ogromnych wydatków

Na remonty i czyszczenie Dworca Centralnego przeznaczono w ostatnich kilku latach ogromne sumy. Przed Euro 2012 kolejarze wydali około 60 milionów złotych. Wyremontowano wówczas halę główną, perony oraz pasaże podziemne. Zewnętrzną elewację dokładnie umyto.

W zeszłym roku za ponad 6 milionów złotych wymieniono część schodów ruchomych (10 ciągów). Mimo szeregu prac nadal dochodziło do przecieków. W połowie zeszłego roku kolejarze zapowiedzieli dalsze uszczelnianie konstrukcji Centralnego.

Koncepcja estetyzacji Dworca Centralnego | SUD Architekt Polska
Koncepcja estetyzacji Dworca Centralnego | SUD Architekt Polska
Koncepcja estetyzacji Dworca Centralnego | SUD Architekt Polska
Koncepcja estetyzacji Dworca Centralnego | SUD Architekt Polska
Koncepcja estetyzacji Dworca Centralnego | SUD Architekt Polska
Koncepcja estetyzacji Dworca Centralnego | SUD Architekt Polska
Koncepcja estetyzacji Dworca Centralnego | SUD Architekt Polska
Koncepcja estetyzacji Dworca Centralnego | SUD Architekt Polska
Koncepcja estetyzacji Dworca Centralnego | SUD Architekt Polska

jb/b