Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Stadion (prawie) jak Narodowy

Warszawa

fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot

W cieniu Stadionu Narodowego kończą się pracę nad przebudową stacji PKP Stadion. Kolejarzom zostało już tylko dokończenie montażu podwieszanych elementów wiat i kolorowych paneli, nawiązujących do elewacji sąsiadującej areny piłkarskiej.

- Na peronach instalowane jest między innymi oświetlenie, podwieszany sufit oraz nowy elektroniczny system informacji podróżnych - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji.

Odbiory w styczniu

Przystanek został zaprojektowany w taki sposób, by nawiązywał architektonicznie do Stadionu Narodowego. Będzie też w pełni przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Prace budowlane mają zakończyć się jeszcze w grudniu, potem odbęda się jeszcze odbiory techniczne. Pierwsi pasażerowie mają stąd odjechać w styczniu.

Pół roku prac

PKP Stadion to kluczowy przystanek dla kibiców, którzy przyjadą na Euro 2012. Remont stacji rozpoczął się 1 czerwca. W pierwszej kolejności modernizowane były tory linii średnicowej. Ten w kierunku wschodnim został przesunięty o ok. 1,5 metra.

Kolejarze zrezygnowali z początkowego pomysłu przykrycia stacji szklanym, biało-czerwonym dachu nad peronami. W obawie przed wandalami oraz ze względu na małą funkcjonalność takiego rozwiązania podczas zimy zdecydowali się na użycie perforowanej i rastrowej blachy.

mjc//ec