Stacja metra Rondo ONZ ze schodami i peronem

Warszawa

Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl
Stacja ONZ | budowametra.pl

14 metrów pod ziemią, na stacji Rondo ONZ, powstały pierwsze schody dla pasażerów na budowanej II linii metra. To nimi podróżujący dostaną się na peron. Gotowych jest także osiem wyjść ze stacji.

Na przyszłej stacji rondo ONZ praca są bardzo zaawansowane. Ukończono budowę peronu na poziomie -2, gotowe są także oba podtorza.

Jak informuje wykonawca II linii, spółka AGP Metro, prace trzeba było wykonywać etapami, gdyż przez cały czas przez stację odbywa się transport materiałów niezbędnych do prac tarcz TBM. Najpierw powstało podtorze północne, później południowe. W ten sposób jedna trasa była cały czas drożna.

Pod peronem trwa obecnie montaż instalacji sanitarnych.

Stacja nabiera kształtu

Na obu poziomach gotowe są niemal wszystkie pomieszczenia. Trwają prace wykończeniowe. W pomieszczeniach środkowej części obiektu zamontowane zostały drzwi. Instalowane są systemy przeciwpożarowe.

W pasażu na poziomie -1 układana jest właśnie kamienna okładzina.

Osiem wyjść gotowych

Gotowych jest również osiem wyjść ze stacji. Trzy kolejne powstaną, wtedy, kiedy zostanie przełożony ruch z zachodniej jezdni al. Jana Pawła II na docelową nitkę.

Budowniczowie zakończyli izolację i zasypywanie płyt stropowych zarówno stacji, jak i położonej tuż za nią komory rozjazdowej. Pozostawiony został jeden otwór technologiczny, niezbędny do transportu materiałów budowlanych.

Tak budowano stację Rondo ONZ:

su/b

Budowa stacji Rondo ONZ
Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl