Spór o lokalizację nowej stacji metra. Deklaracja wiceprezydenta

Warszawa

mat. projektanta / twitterZmienią lokalizację stacji na Bemowie?

Protesty mieszkańców Bemowa w sprawie lokalizacji planowanej stacji metra przy urzędzie dzielnicy przynoszą skutki. Wiceprezydent Warszawy zapowiedział właśnie, że urzędnicy sprawdzą, czy nie da się jej przesunąć.

Dopiero co pisaliśmy o liście mieszkańców do władz Warszawy, w którym alarmują, że planowana lokalizacja stacji II linii metra u zbiegu ul. Powstańców Śląskich i Górczewskiej może być niefunkcjonalna. Przekonują, że powinna powstać bezpośrednio pod skrzyżowaniem, co pozwoli wybudować wyjścia na wszystkie narożniki i ułatwić poruszanie pasażerom.

Będą dalsze prace

Do sprawy w środę odniósł się na portalach społecznościowych wiceprezydent Warszawy.

"Po wczorajszej naradzie w/s usytuowania stacji metra na skrzyżowaniu Pow.Śląskich-Górczewska poleciłem zbadanie możliwości przesunięcia korpusu stacji w kierunku zachodnim. Zwycięska praca konkursowa przewidywała jej usytuowanie po wschodniej stronie skrzyżowania. Powodem były aktualne uwarunkowania planistyczne oraz techniczne. Założenia konkursu przewidywały możliwość korekty rozwiązań technicznych po uchwaleniu nowego planu zagospodarowania tego rejonu (dzięki temu nie straciliśmy prawie 2 lat)" – przekonuje Jacek Wojciechowicz.

I zapewnia, że kwestia usytuowania stacji jest przedmiotem dalszych prac. Dotyczy to także wyjść na wszystkich narożnikach tego skrzyżowania.

O zmianę planowanej lokalizacji walczą mieszkańcy skupieni wokół portalu Bemowiacy. Otrzymali też wsparcie od Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM, Partii Razem, Forum Rozwoju Warszawy, Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze – Bemowo, Zielonego Mazowsza, Inicjatywy Osiedle Przyjaźń, Fundacji "Bliżej Nauki", a także Joanny Erbel (kandydatki na prezydent Warszawy w wyborach samorządowych 2014 r.).

Metro do 2020 roku

Planowana stacja na Bemowie ma powstać przy dzielnicowym ratuszu. Jak zapowiedział wiceprezydent Warszawy, przedłużenie II linii jest planowane do 2020 roku. Pod koniec lutego wybrano firmę ("Metroprojekt" z pracownią AMC Chołdzyński), która zaprojektuje ten odcinek.

Tak wyglądało otwarcie II linii 8 marca 2015 roku:

Pierwsi pasażerowie
Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl

ran/sk