Słowacy zbudują dworzec Zachodni

Warszawa

Tak może wyglądać dw. Zachodni / fot. PKP | | Fakty po Faktach
Tak może wyglądać dw | | PAP/EPA/PTV HANDOUT
Tak może wyglądać dw. Zachodni / fot. PKP | | Fakty po Faktach
Tak może wyglądać dw | | PAP/EPA/PTV HANDOUT
Tak może wyglądać dw. Zachodni / fot. PKP | | Fakty po Faktach
Tak może wyglądać dw | | PAP/EPA/PTV HANDOUT

Słowacka firma HB Reavis zbuduje nowy dworzec PKP Warszawa Zachodnia. Umowa ma zostać podpisana w czwartek - informuje magazyn "Eurobuild".

Według gazety umowa ze słowacką firmą HB Reavis jest już prawie gotowa. Ostatnie szczegóły mają zostać dopięte w środę, a w czwartek kolejarze chcą ogłosić porozumienie na konferencji prasowej.

W rozmowie z magazynem "Eurobuild" rzecznik PKP powiedział, że jeśli tak się nie stanie, to kontrakt zostanie podpisany najdalej na przełomie czerwca i lipca. Nie potwierdził jednak wprost informacji gazety. Nie potwierdzili ich też przedstawiciele HB Reavis.

Zarząd zdecyduje w środę

Portalowi tvnwarszawa.pl udało się porozmawiać o tym z członkiem zarządu PKP Pawłem Olczykiem. - W środę mamy posiedzenie zarządu, na którym umowa zostanie zaprezentowana i zapadnie decyzja, czy ją podpisujemy. Wszystko wskazuje, że tak się stanie, ale o szczegółach będę mógł poinformować dopiero, gdy to nastąpi - powiedział.

W al. Jerozolimskich, oprócz podziemnego dworca kolejowego, znajdzie się galeria handlowa z małymi sklepami. W skład całego kompleksu mają też wejść biura klasy A. Budowa ma ruszyć na początku przyszłego roku. Termin jej ukończenia nie jest jeszcze znany, ale wiadomo, że w przypadku Zachodniego cel "Euro 2012" od dawna nie obowiązuje.

Polskie Koleje Państwowe modernizują całą warszawską linię średnicową. Koszt jej przebudowy wraz z peronami, rozjazdami i systemem sterowania od dworca Wschodniego do Zachodniego to 1,5 miliarda złotych. HB Reavis ma sfinansować modernizację dworca Zachodniego w zamian za możliwość zbudowania w jego otoczeniu budynków biurowych.

Już raz próbowali

Wcześniej PKP negocjowało z francuską firmą Nexity. W 2008 roku podpisano wstępne porozumienie, a dworzec miał być gotowy na Euro 2012. Ostatecznie jednak nie doszło do podpisania umowy. - Rozmowy zakończyły się, bo nie przyniosły konkretnych ustaleń - mówił wtedy rzecznik PKP Łukasz Kurpiewski.

roody