SKM wyremontowała bazę. Pociągi w zimie będą czyste

Warszawa

Zmodernizowano bazę na Szczęśliwicach | UM Warszawa
Zmodernizowano bazę na Szczęśliwicach | UM Warszawa
Zmodernizowano bazę na Szczęśliwicach | UM Warszawa
Zmodernizowano bazę na Szczęśliwicach | UM Warszawa
Zmodernizowano bazę na Szczęśliwicach | UM Warszawa
Zmodernizowano bazę na Szczęśliwicach | UM Warszawa
Zmodernizowano bazę na Szczęśliwicach | UM Warszawa
Zmodernizowano bazę na Szczęśliwicach | UM Warszawa
Zmodernizowano bazę na Szczęśliwicach | UM Warszawa
Zmodernizowano bazę na Szczęśliwicach | UM Warszawa

Remont 400-metrowej hali, wybudowanie myjni oraz nowy budynek socjalno–biurowy - Szybka Kolej Miejska zakończyła modernizację bazy techniczno-postojowej na Szczęśliwicach. Prace trwały ponad dwa lata; koszt robót wyniósł blisko 45 milionów złotych.

- Olbrzymia inwestycja, która pochłonęła prawie 45 milionów złotych po to, żeby w dobrych warunkach można było serwisować pociągi, które wyjadą na miasto sprawne, czyste, schludne - oceniła w poniedziałek w rozmowie z dziennikarzami wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska, po uroczystej prezentacji nowej bazy SKM.

Modernizację bazy na Szczęśliwicach przeprowadziła Trakcja PRKiI S.A.. Wykonawca wyremontował m.in. 400-metrową halę przeglądowo-naprawczą, wybudował myjnię wyposażoną w zamknięty system obiegu wody, w której można myć pociągi przy temperaturze dochodzącej do minus 25 st. C oraz budynek socjalno–biurowy.

Nowe tory i rozjazdy

W ramach prac wyremontowano również 6,5 km torów, wymieniono 17 rozjazdów, ułożono 8 tys. podkładów kolejowych i zutylizowano około 10 tys. ton starego tłucznia, otoczaków i ziemi. Wyremontowano i uzupełniono sieć trakcyjną na terenie bazy, wykonano oświetlenie torów postojowych i niezbędne systemy bezpieczeństwa.

Prezes zarządu SKM Krystyna Pękała podkreśliła, że jest to nowoczesne zaplecze techniczne, w którym świetnie wyszkoleni pracownicy będą mogli obsługiwać najnowocześniejsze pociągi, które w tej chwili SKM posiada. Dodała, że hala ma ponad 800 mkw. i - jak wskazała - mogą do niej wjechać jednocześnie cztery pociągi o długości ponad 100 m.

Wyjaśniła, że w bazie będzie można wykonać m.in. przeglądy kontrolne, bieżącą obsługę oraz umyć pociągi.

Pękała poinformowała, że SKM w latach 2018-22 planuje zakup kolejnych 21 pociągów.

Miliony pasażerów

Ratusz zwraca uwagę, że pociągi SKM przewożą ponad 25 mln pasażerów rocznie i stanowią istotny element systemu transportu miejskiego. Pociągi są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone w klimatyzację, monitoring, elektroniczną informację, kasowniki oraz automaty biletowe. Można nimi podróżować po Warszawie, dojechać do Lotniska Chopina i podwarszawskich miejscowości - Otwocka, Legionowa, Sulejówka Miłosnej, czy Pruszkowa.

Miasto od 2007 roku wydało na nowy tabor ponad 474 mln złotych. Na stołeczne tory trafiło w tym czasie 28 nowoczesnych pociągów: 15 z nich kupiono, a kolejnych 13 wyleasingowano.

Warszawa planuje już uruchomienie kolejnych połączeń SKM, m.in. do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego.

Czytaj też o remoncie linii obwodowej:

Remont linii obwodowej rusza 12 marca
Mateusz Szmelter/ tvnwarszawa.pl

PAP/md/