Siedziołek, Rozpychacz i Tępacz. Monstery wróciły do komunikacji

Warszawa

UMPlakat kampanii

Zapobieganie egoistycznym zachowaniom w pojazdach komunikacji miejskiej to cele trzeciej odsłony kampanii "Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej" zainaugurowanej w poniedziałek w Warszawie. Bohaterami akcji są "monstery", uosabiające negatywne postawy pasażerów.

Hasło tegorocznej edycji kampanii to: "Bądź życzliwym pasażerem, zamiast być monsterem"; w autobusach, tramwajach, metrze oraz pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich kolejny raz pojawią się zabawne postacie "monsterów", które w żartobliwy sposób mają zwracać uwagę na zachowania pasażerów, utrudniające wspólne podróżowanie.

"Monstery" na ekranach

"Hałaśnik Głuchawy" to osobnik, który głośno słucha muzyki w autobusach i tramwajach; "Kłapodziób Wylewny" z kolei szczególnie głośno rozmawia przez telefon, a "Zastawiacz Olbrzymi" zawsze stoi przy drzwiach, utrudniając wsiadanie i wysiadanie. Swoje na sumieniu mają także "Tępacz Ignorant" i "Knyszojad Smrodliwy".

W tym roku do grona "monsterów" dołączyły: "Oknogap Permanentny", "Siedziołek Przyciężki" i "Rozpychacz Wybredny".

W czasie kampanii pojawi się także bohater pozytywny - "Gigant Komunikacji Miejskiej", który będzie wzorem do naśladowania.

"Monstery" pojawią się m.in. na ekranach zainstalowanych w pojazdach komunikacji miejskiej, na tyłach autobusów, a także na drzwiach elektrycznych autobusów linii 222. Ponadto w ramach kampanii zostanie przygotowany teledysk i spoty radiowe. Zaplanowano również m.in. warsztaty dla dzieci i młodzieży.

30 proc. budżetu na komunikację

Wiceprezydent Warszawy Jarosław Jóźwiak powiedział na poniedziałkowej konferencji w ratuszu, że stołeczna komunikacja miejska przewozi blisko miliard pasażerów rocznie, a miasto sukcesywnie wymienia tabor na nowocześniejszy i poprawia "infrastrukturę przystankową".

Przypomniał, że miasto na komunikację miejską przeznacza ponad 30 proc. budżetu, czyli ponad 4,4 mld zł, na które składają się zarówno wydatki bieżące, jak i inwestycyjne.

Organizatorami akcji są: Urząd m.st. Warszawy, Miejskie Zakłady Autobusowe, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie, Zarząd Transport Miejskiego oraz Koleje Mazowieckie.

PAP/b