Ruszyły odwierty pod most Południowy

Warszawa

tvnwarszawa.plRuszyły odwierty pod most Południowy

Rozpoczęły się odwierty pod most Południowy, który połączy Wilanów z Wawrem. To element prac projektowych. Geolodzy muszą zbadać grunt, na którym zostanie wybudowana przeprawa.

Na Wiśle pojawiła się barka ze specjalistycznym urządzeniem do wykonywania odwiertów. – To część prac geologicznych, które mają za zadanie zbadanie terenu, gdzie będzie posadowiona planowana przeprawa mostowa – tłumaczy w rozmowie z tvnwarszawa.pl Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak dodaje, prace geologiczne obejmują cały fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, od węzła Puławska do węzła Lubelska. – Prace potrwają go końca października tego roku. Robimy to w ramach przygotowań dokumentacji projektowej – precyzuje Tarnowska.

Na razie tylko plany

Badania geologiczne to jeden z wielu elementów przygotowywanej dokumentacji. Kiedy rozpocznie się budowa wspomnianego fragmentu obwodnicy?

- Na razie nie jesteśmy w stanie określić dokładnego terminu. Inwestycje jest na liście projektów budowy dróg, które mają zostać zrealizowane w ramach perspektywy unijnej na lata 2014-2020 – tłumacz rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA.

Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Prace geologiczne na Wiśle | Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl

Tunel przez Ursynów

Wedle projektu fragment obwodnicy ma mieć trzy pasy ruchu w obie strony. Na Ursynowie obwodnica będzie biegła w ponad dwukilometrowym tunelu pod linią metra. Od ul. Przyczółkowej do mostku nad rzeką Wilanówką poprowadzona zostanie na nasypie. Drugi tunel pojawi się w Wawrze i przetnie tory kolejowe oraz ulicę Patriotów.

Wawer i Wilanów połączy nowa przeprawa - most Południowy. Ze względu na ptactwo będzie to konstrukcja tradycyjna, płaska, bez lin i pylonów, a więc podobna do mostu Marii Skłodowskiej-Curie.

Wzdłuż całej trasy przewidziana jest ścieżka rowerowa. Ponadto na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska, który powstanie we wsi Majdan w gminie Wiązowna, będzie siedem przejść dla dzikich zwierząt.

Gotowa odnoga

Na razie w budowie są dwa fragmenty obwodnicy. Od węzła Konotopa do węzła Lotnisko oraz od węzła Lotnisko do węzła Puławska wraz z odnogą do węzła Marynarska.

Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA
Tak pod koniec czerwca wyglądał plac budowy odcinka Konotopa - Puławska | GDDKiA

Sama odnoga do ruchu została oddana w połowie czerwca. Na razie jednak kierowcy z czterech pasów w każda stronę mają do dyspozycji po jednym. Zmieni się to dopiero po ukończeniu odcinka obwodnicy od Konotopy do Puławskiej. Według drogowców wspomniany fragment obwodnicy ma być ukończony w trzecim kwartale tego roku.

Nowa droga na lotnisko:

Nowa droga na lotnisko
Tomasz Zieliński, tvnwarszawa.pl

Wyprowadzić tiry z miasta

Cała obwodnica południowa połączy dwa wyloty autostrady A2, która stanowi część europejskiej trasy E30 z Cork w Irlandii do Omska w Rosji. Obwodnica w ogromnym stopniu uwolni Warszawę od ciężarówek przejeżdżających tranzytem przez miasto.

bf/roody