Rusza budowa tunelu w Ząbkach. Koniec korków za 2 lata

Warszawa

Metro Projekt/ UM ZąbkiProjekt tunelu w Ząbkach

Burmistrz Ząbek podpisał dziś umowę na budowę tunelu pod przejazdem kolejowym przy ulicy Orlej i Wojska Polskiego. Poprawi to znacznie bezpieczeństwo kierowców, pieszych i pasażerów pociągów. Tunelem pierwsi kierowcy pojadą w 2015 roku.

Obecnie przejazd kolejowy w Ząbkach jest bardzo niebezpieczny. – Po obu jego stronach funkcjonują dwa duże mocno uczęszczane skrzyżowania, a sam przejazd jest również nie do końca formalnym, ale jednak mocno uczęszczanym przejściem dla pieszych – piszą władze miasta Ząbki.

Trudno tej ocenie się dziwić, bo na wspomnianym przejeździe poruszają się pociągi, piesi, rowerzyści i samochody. - Już nie raz powodowało, że dochodziło do niebezpiecznych, a nawet śmiertelnych zdarzeń - czytamy w komunikacie miasta Ząbki.

Tunel za 38 mln złotych

Budowa tunelu ma sytuację uporządkować, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa.

Tunel pod torami kolejowymi ma zostać wykonany na odcinku od ulicy Orlej do ulicy Wojska Polskiego. Oprócz tego Orla będzie przebudowana wraz ze skrzyżowaniem z ulicą ks. Skorupki, a ulica Wojska Polskiego do ronda wraz z rondem i z ulicą Leszyckiego. Przebudowany będzie również ulica 3 Maja, a także fragment ulicy Kolejowej, której oś jezdni zostanie dostosowana do tunelu.

W czwartek burmistrz Ząbek podpisał umowę na budowę tunelu. Głównym wykonawcą została firma Skanska. Inwestycja pochłonie 38 mln złotych z czego 20 mln dołoży Unia Europejska, 8,6 mln PKP PLK, a prawie 2 mln starostwo wołomińskie. Prace mają zakończyć się pod koniec 2014 roku.

bf//ec