Rozruch Marii, Anna też się szykuje. Wkrótce zacznie się drążenie tunelu

Warszawa

Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa
Tarcze szykują się do drążenia tunelu | UM Warszawa

Prace na budowie metra w kierunku Targówka idą pełną parą. W piątek rozpoczął się rozruch tarczy, która już wkrótce zacznie drążyć tunel od Trockiej w kierunku Dworca Wileńskiego.

Jak poinformowała wiceprezydent Renata Kaznowska, Maria będzie miała do wydrążenia dokładnie 2244,42 metra tunelu. Zgodnie z planem, ma drążyć 10 metrów na dobę. Łącznie całość powinna zająć jej około 10 miesięcy.

Jak przypomina portal transport-publiczny.pl, nazwa tarczy nie jest przypadkowa. Jej imię pochodzi od polskiej noblistki Marii Skłodowskiej-Curie. Urządzenie było już wykorzystywane przy drążeniu centralnego odcinka II linii. Na plac budowy w rejonie Trockiej wróciła pod koniec marca, o czym informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.

Rozruch tarczy oznacza przygotowanie jej do drążenia. Niedługo po tym Maria ma rozpocząć prace i zacząć pogłębianie tunelu na odcinku od stacji Trocka w kierunku stacji Dworzec Wileński.

Kilka miesięcy przed czasem

Maria nie jest jedyną tarczą pracującą na budowie. Miesiąc po jej starcie do pracy ma przystąpić również druga tarcza - Anna (na cześć księżnej Anny Mazowieckiej).

Budowa metra idzie bardzo szybko. Zgodnie z pierwotnym harmonogramem, pierwsza tarcza miała rozpocząć prace w okresie wakacyjnym, co udało się przyspieszyć o kilka miesięcy.

W kierunku Targówka powstaną trzy stacje: "Szwedzka" pod ulicą Strzelecką; "Targówek" w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

Pierwsze odwierty pod rozbudowę metra ruszyły tu już w połowie marca ubiegłego roku.

Na Woli opóźnienia

Podobnego tempa nie mają za to prace na Woli. Tam budowa metra ruszyła dopiero pod koniec listopada. Opóźnienie było spowodowane m.in. brakiem koniecznych pozwoleń na budowę wydawanych przez wojewodę.

W ostatnich dniach głośno było również o uchyleniu jednego z nich (dotyczącego stacji Księcia Janusza) przez Główny Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Prace jednak nie zostały wstrzymane, bo wojewoda Zdzisław Sipiera w ciągu kilku dni wydał nowe pozwolenie, które umożliwiło kontynuację budowy.

Na Woli również zbudowane mają zostać trzy nowe stacje. Oprócz wspomnianej Księcia Janusza (pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza), będzie to stacja Płocka (w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej) oraz Młynów (pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny).

Wojewoda o swojej decyzjiTVN24
wideo 2/2

kw/gp