Różne sprawy, jeden numer. Ruszyło Centrum Kontaktu z Mieszkańcami

Warszawa

Dawid Krysztofiński/tvnwarszawa.plHanna Gronkiewicz-Waltz o Centrum Kontaktu z Mieszkańcami

Ruszyła nowa, całodobowa infolinia - Warszawa 19115. Teraz warszawiacy mogą informować o awariach, pytać o dojazd w różne części miasta czy o repertuar kin, dzwoniąc pod jeden numer telefonu. Jest też aplikacja na smartfony i samoobsługowy portal.

- Taki system działa w wielu miastach Europy i w Stanach Zjednoczonych, m.in. w Nowym Jorku czy Berlinie. Tam mieszkańcy mogą dzwonić pod jeden numer i pytać o jakąkolwiek sprawę - mówi Hanna Groniewicz-Waltz i przyznaje, że taki system jet potrzebny również Warszawie.

- Do tej pory były numery dotyczące różnych spraw w różnych jednostkach. Teraz chcemy, żeby było można pod tym samym numerem zdobyć informacje na interesujący nas temat bądź zgłosić jakąś sprawę, np, że jest jakaś awaria - dodaje prezydent Warszawy.

Nie było naboru

W centrum pracuje kilkadziesiąt osób, obsługujących interesantów 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Nie są one jednak nowymi pracownikami ratusza, lecz zostały przesunięte z innych biur. - Nie robiliśmy nowego naboru. Staramy się, za pomocą tych sił, które mamy, uruchomić coś, co mają najnowocześniejsze miasta w Europie - tłumaczy Gronkiewicz-Waltz.

Portal, sms, aplikacja na smartfony

Oprócz tradycyjnego, telefonicznego sposobu kontaktu z infolinią, mieszkańcy Warszawy mogą załatwiać swoje sprawy za pomocą samoobsługowego portalu czy specjalnej aplikacji na telefony komórkowe.

- Jeżeli mieszkaniec zauważy jakiś problem, w sprawie którego będzie chciał się z nami skontaktować, np. złamaną latarnię, może wysłać sms, wypełnić formularz na samoobsługowym portalu i w aplikacji mobilnej - mówi Marcin Wojdat, sekretarz miasta. Wtedy zgłoszenie zostanie przejęte przez konsultanta. - Konsultant przekaże zgłoszenie do systemu i wyśle do jednostki, która odpowiada za rozwiązanie tego problemu - dodaje Wojdat.

Aplikacja na smartfony jest dostępna na Android, iOS i Windows Phone.

Siedziba centrum mieści się przy ul. Dzielnej, w dawnej dyspozytorni Zarządu Transportu Miejskiego.

ij//ec