Rowerem pod prąd po ulicach Ochoty

Warszawa

ZDMWprowadzany jest dwukierunkowy ruch rowerowy na Ochocie

Na 30 ulicach Starej Ochoty wprowadzony zostanie kontraruch rowerowy. Innymi słowy: rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd. Drogowcy zapewniają, że to bezpieczne.

Zmiany dotyczą dopuszczenia dwukierunkowego ruchu rowerów na lokalnych uliczkach jednokierunkowych Starej Ochoty i Filtrów.

"Będzie to możliwe dzięki niewielkim zmianom w organizacji ruchu, takim jak dodanie tabliczek "nie dotyczy rowerów" do znaków zakazu wjazdu oraz wyznaczenie krótkich odcinków kontrapasów rowerowych w rejonie skrzyżowań" – czytamy w komunikacie Zarządu Dróg Miejskich.

30 ulic Ochoty

Ulice objęte zmianami to: Aplikancka, Barska, bł. Ładysława z Gielniowa, Częstochowska, Dantyszka, Filtrowa, Górnickiego, Jesionowa, Joteyki, Kaliska, Kromera, Langiewicza, Lelechowska, Łęczycka, Nowogrodzka, Orzechowska, Radomska, Rapackiego, Reja, Rokosowska, Rudawska, Sędziowska, Sękocińska, Siewierska, Słupecka, Solariego, Trybunalska, Warszewickiego, Węgierska i Zimorowicza.

Jak zapowiadają drogowcy, wprowadzenie wszystkich zmian zajmie około miesiąca. Na każdej ulicy prace mają jednak nie trwać dłużej niż dwa tygodnie.

"W tym czasie przejściowo na wybranych odcinkach wprowadzimy zmiany w organizacji ruchu, takie jak zakaz parkowania czy też ustanowienie dwukierunkowego ruchu aut na odcinkach, które normalnie są jednokierunkowe" – ostrzega ZDM.

Powszechne i bezpieczne

Drogowcy zapewniają, że dwukierunkowy ruch rowerów na ulicach jednokierunkowych dla aut to "rozwiązanie stosowane powszechnie w Warszawie oraz w innych miastach w Polsce i za granicą". I dodają, że nie stwarza ono żadnego zagrożenia w ruchu. "Rower jadący z przeciwka jest doskonale widoczny, a ruch na tych ulicach jest bardzo niewielki" – podają. W stolicy taka organizacja ruchu obowiązuje na kilkudziesięciu ulicach.

Modernizacja lokalnych uliczek to część projektu "Ochota na rower", realizowanego z budżetu obywatelskiego 2017 roku. Jak zastrzega ZDM, projekt został skorygowany po sugestiach mieszkańców. "Oznacza to m.in. rezygnację z zabudowy części zatok postojowych. W efekcie projekt nie wpływa na sytuację parkingową" - zaznaczają drogowcy.

Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy o budowie najdłuższej trasy rowerowej w mieście:

Ścieżka rowerowa na PuławskiejMateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl
wideo 2/2

ab/b