Remont na moście średnicowym. Gdański musi zastąpić Centralny

Warszawa

tvnarszawa.plGdańska zastąpi Centralną

Na początku marca kolejarze rozpoczną drugi etap remontu mostu średnicowego. Oznacza to spore utrudnienia dla pasażerów, bo część pociągów będzie musiała ominąć główne warszawskie dworce. Część ich funkcji przejmie Dworzec Gdański.

Most średnicowy ma cztery tory - dwa do ruchu podmiejskiego i dwa do ruchu dalekobieżnego. Tory podmiejskie były remontowane w ubiegłym roku przy całkowitym zamknięciu. Teraz kolejarze zabierają się za remont torów dalekobieżnych. Będzie on przeprowadzony nieco inaczej, bo tory będą zamykane na przemian. Najpierw robotnicy wyremontują jeden tor, a gdy go skończą i oddadzą do użytku (ma się to stać 26 kwietnia), przystąpią do prac przy drugim torze. Remont będzie przez to trudniejszy, ale utrudnienia dla pasażerów mniejsze. Zakończenie prac zaplanowano 14 czerwca br.

Remont będzie trudniejszy
tvnrszawa.pl

W czasie remontu część pociągów jadących z zachodu będzie musiała ominąć dworce Wschodni i Centralny. Zamiast tego będą zatrzymywać się na Dworcu Gdańskim. To oznacza, że niektórzy pasażerowie, którzy do tej pory mieli wygodne przesiadki na Centralnym, będą musieli teraz dotrzeć na Gdański (bądź odwrotnie). Kolejarze chcieliby, by mogli w takim przypadku bezpłatnie korzystać np. z metra. Nie udało im się jednak jeszcze w tej sprawie porozumieć z ZTM.

Organizacja ruchu w czasie robót na moście

Rozkład jazdy obowiązujący od 9 marca 2014 r. powinien być już dostępny dla pasażerów.

Remont mostu średnicowego
mat. prasowe

60 km/h zamiast 40 km/h

Most średnicowy ma 470 m. Prace obejmą tory o łącznej długości około 1150 m. Będą prowadzone obok przejeżdżających pociągów 16 m nad poziomem wody. Wykonawca wymieni wszystkie elementy torów - na jednym znajduje się 748 mostownic (podkładów). Roboty obejmą również montaż nowych elementów konstrukcji mostu odbojnic i blach przeciwpożarowych.

Prace zapewnią sprawną komunikację w obszarze warszawskiego węzła kolejowego. Po remoncie pociągi pojadą szybciej. Prędkość na moście wzrośnie z 40 km/h do 60 km/h i umożliwi utrzymanie bardzo dużej częstotliwości kursowania pociągów.

Pociągi pojadą szybciej
tvnwarszawa.pl | TVN 24