Remont Gdańskiego dwa lata wcześniej. Znikną deski

Warszawa

tvnwarszawa.pl / urząd miastaWnioski po pożarze podkładów na moście Gdańskim

Nie ma potrzeby, by natychmiast wymieniać drewniane elementy torowiska na tramwajowej części mostu Gdańskiego z powodu zagrożenia podpaleniem – to główny wniosek z analizy przeprowadzonej przez prywatna firmę na zlecenie Tramwajów Warszawskich. Pomimo tego, urzędnicy zdecydowali jednak, że przyspieszą o dwa lata planowany remont przeprawy.

Nie ma potrzeby, by natychmiast wymieniać drewniane elementy torowiska na tramwajowej części mostu Gdańskiego z powodu zagrożenia podpaleniem – to główny wniosek z analizy przeprowadzonej przez prywatna firmę na zlecenie Tramwajów Warszawskich. Pomimo tego, urzędnicy zdecydowali jednak, że przyspieszą o dwa lata planowany remont przeprawy. Jak już pisaliśmy w kwietniu, tramwajarze zlecili ekspertyzę, która miała posłużyć do oceny ryzyka zapalenia drewnianych podkładów na torowisku.

Impregnacja, monitoring

Prezes spółki Tramwaje Warszawskie poinformował o wynikach analizy w odpowiedzi na zapytanie radnego Śródmieścia Krzysztofa Górskiego. Jednym z jej elementów było badanie próbek drewna i sprawdzenie jego zapalności."Na podstawie przeprowadzonego badania został sformułowany wniosek mówiący, iż nie ma podstawy do natychmiastowej wymiany drewnianego torowiska z powodu ryzyka zapalenia" – twierdzi Krzysztof Karos, prezes zarządu Tramwajów Warszawskich.W analizie zaproponowano też formę zabezpieczenia podkładów – poprzez impregnację, system sygnalizacji pożarowej i montaż telewizji przemysłowej. Wszystko to po to, by doraźnie zabezpieczyć torowisko przed planowanym remontem.

Płonęły podkłady na moście Gdańskim. Tramwaje stanęły

Remont szybciej

Początkowo remont był planowany na rok 2018, te plany jednak tramwajarze zweryfikowali po pożarze na moście Gdańskim, do którego doszło w czerwcu (wówczas paliły się pokłady – czytaj więcej na ten temat).Zarząd spółki zdecydował, że przyspieszy remont torowiska – jest planowany na 2016 rok - czytamy w informacji prezesa Karosa. Tramwajarze nawiązali również współpracę z Politechniką Warszawską "w celu opracowania ekspertyzy technicznej, dotyczącej zastosowania przy remoncie torowiska takich materiałów, które będą niepalne, a jednocześnie nie wpłyną na przekroczenie nośności mostu".Karos podkreśla również, że w ramach bieżącego monitoringu torowiska zamontowano system telewizji przemysłowej, w skład którego wchodzą trzy kamery o wysokiej rozdzielczości. Obraz z kamer na bieżąco analizują pracownicy ochrony.

W CZERWCU ZAPALIŁ SIĘ DREWNIANE PODKŁADY NA MOŚCIE GDAŃSKIM:

ran

Paliły się podkłady pod szynami na moście Gdańskim
Tomasz Zieliński /tvnwarszawa.pl