"Reklamowa szmata pozostaje szmatą". M20 krytykuje wojewodę

Warszawa

Lech Marcinczak / tvnwarszawa.plReklama na ogrodzeniu

Aktywiści z grupy M20 wypominają wojewodzie, że na siedzibie przy placu Bankowym wywiesił reklamę. - Zamiast dać przykład godny naśladowania, stał się przykładem obciachu – przekonują. A urzędnicy odpowiadają, że baner ma charakter społeczny i mają na niego zgodę.

"Reklamowy chaos potępiają społecznicy, walczą z nim urzędnicy, powstaje ustawa o ochronie krajobrazu, która daje nadzieję na odszmacenie miast. Kiedy warszawskie urzędy podejmują pierwsze kroki w walce z reklamą, wojewoda mazowiecki wywiesił swój baner reklamowy” – przekonuje Grupa M20 na swojej stronie internetowej.

"Szmata pozostaje szmatą"

Mowa o reklamie, która pojawiła się przy siedzibie urzędu, a dokładnie na płocie od strony placu Bankowego.

"Zwracaliśmy uwagę, że reklamowa szmata pozostaje szmatą nawet jeśli promuje tak ważne wydarzenie, jak obchody 25-lecia pierwszych wolnych wyborów w powojennej Polsce" - twierdzą aktywiści.Co na to wojewoda? Z tym pytanie zwróciliśmy się do urzędu. Dostaliśmy oficjalną odpowiedź:

"Baner przedstawia logo społecznej ogólnopolskiej kampanii święta wolności. Nie jest on komercyjną reklamą żadnej firmy ani produktu. Ekspozycja jest jednym z elementów aktywnego działania wojewody mazowieckiego na rzecz upamiętnienia 25. rocznicy przeprowadzenia pierwszych wolnych wyborów w powojennej Polsce, w wyniku których demokratycznie wybrani przedstawiciele opozycji uzyskali realny wpływ na sprawowanie władzy" – zapewnia zespół prasowy Jacka Kozłowskiego.

"Cieszy zaangażowanie"

I przekonuje, że dbałość o ład estetyczny miasta nie oznacza całkowitej likwidacji nośników informacji, zwłaszcza o symbolicznym i istotnym dla społeczeństwa znaczeniu. Zdaniem wojewody baner nie zaśmieca także przestrzeni publicznej.

Mazowiecki urząd zapewnia, że ma zgodę stołecznego konserwatora zabytków na montaż banneru i działa zgodnie z prawem.

"Wojewodę mazowieckiego cieszy zaangażowanie Grupy M20, która troszczy się o przestrzeń publiczną miasta i wita Grupę wśród sojuszników działań, które prowadzi od lat" – dodają na koniec.

WALKĘ Z CHAOSEM REKLAMOWYM ZAPOWIEDZIAŁ WARSZAWSKI URZĄD MIASTA:

Warszawa ma walczyć z chaosem reklamowym
Marcin Gula / tvnwarszawa.pl

ran/mz