"Redutowa" dostanie drugie życie. Ma być najnowocześniejsza w Polsce

Warszawa

MZAZajezdnia przy Redutowej

Do 2018 roku zajezdnia przy ulicy Redutowej ma zostać przebudowana tak, aby mieściło się tam 300 autobusów. Ponieważ do fragmentu terenu są roszczenia, spółka zdecydowała się na budowę wielopoziomowego parkingu. Część miejsc garażowych będzie usytuowanych pod ziemią.

"Dostałam zgłoszenie od osób, które wyrażają zaniepokojenie, jakie decyzje miasto podejmie w sprawie zagospodarowania zajezdni autobusowej przy ul. Redutowej na Woli" – napisała w interpelacji do władz Warszawy radna Agnieszka Soin (PiS) i zapytała, jakie są plany wobec tego terenu.

Obawy są o tyle słuszne, że już w czerwcu 2013 roku pisaliśmy o "wygaszeniu" zajezdni przy Redutowej i zwalnianiu pracowników. A co dzieję się teraz? - Na Redutowej ma powstać najnowocześniejsza zajezdnia w Polsce z miejscem dla około 300 autobusów, w tym 100 przegubowych i 100 elektrycznych – przekonują Miejskie Zakłady Autobusowe.

Nowa zajezdnia za 3 lata?

Na razie spółka wybrała firmę, która wykona projekt nowej zajezdni. Zajmie się tym Grontmij Polska, która na swoim koncie ma kontrakty związane m.in. z modernizacją dworca Warszawa Wschodnia czy realizacją ekspresowej obwodnicy Kielc. Zajezdnię przy Redutowej zaprojektują za ponad 1,7 mln zł.Swoją prace będą musieli wykonać w 18 miesięcy. "Pierwsze autobusy mają wjechać na nową Redutową w roku 2018 – wyjaśnia spółka.Zaniepokojona przyszłością zajezdni radna Soin chciała też się dowiedzieć, czy do terenu przy Redutowej 27 są roszczenia. Okazuje się, że tak. "Do przedmiotowej nieruchomości zostały zgłoszone roszczenia, które są przedmiotem postępowania odwoławczego" – napisał w odpowiedzi na interpelację Jarosław Jóżwiak, wiceprezydent Warszawy.

Roszczenia zatrzymają prace?

Czy to nie kłóci się z planami rozbudowy zajezdni – dopytaliśmy wiceprezydenta. - Inwestycja ma być prowadzona w tej części terenu, która nie jest objęta roszczeniami. Do tego planowany jest garaż wielopoziomowy, żeby nie było problemu, że zmniejszamy fizycznie ten teren – wyjaśnia w rozmowie z tvnwarszawa.pl Jarosław Jóźwiak.Jak dodają władze MZA, będzie to pierwszy tego typu obiekt z garażem wielopoziomowym, w tym na poziomie -1. Na zajezdni mają być też wykorzystane fotowoltaiczne i ekologiczne źródła energii m.in. pompy ciepła.

ZOBACZ TEŻ, JAK WYGLĄDA ZAJEZDNIA PRZY OSTROBRAMSKIEJ Z LOTU PTAKA:

ran/b

Niezwykłe zdjęcia zajezdni Ostrobramska
MZA