Ratusz pokazał plany remontów

Warszawa

fot

To ma być rok zakończenia wielu ważnych inwestycji, m.in.: mostu Północnego, tras ekspresowych, łącznika kolejowego na Okęcie. – Chcemy zdążyć przed Euro – zapowiadają urzędnicy. Zanim jednak w Warszawie rozpocznie się piłkarskie święto, mieszkańcy będą musieli radzić sobie z wieloma utrudnieniami.

- Euro to obok budowy II linii metra najważniejsze wydarzenie, które braliśmy pod uwagę planując remonty i inwestycje w tym roku – tłumaczy Wiesław Witek, miejski koordynator do spraw remontów, który w czwartek przedstawił najważniejsze plany remontowo-inwestycyjne na 2012 rok.

Jeszcze przed rozpoczęciem turnieju urzędnicy planują przeciąć kilka wstęg. - Zostanie otwarty węzeł Salomea-Wolica, południowa obwodnica Warszawy, zakończymy remont Dworca Wschodniego, trwają już odbiory techniczne na moście Północnym i w tunelu kolejowym na Okęcie – wymienia Witek.

Konkretnych dat jednak nie podaje. Wciąż nie wiadomo np.: kiedy zostanie otwarty most Północny. – Tam trwają odbiory więc nie możemy podać konkretnej daty. Mówi się, że może to być przełom marca i kwietnia – mówi Witek.

BUDOWA METRA

Wiadomo za to, kiedy i na jak długo zostanie zamknięta ul. Marszałkowska – 30 kwietnia. Do 16 września wyłączony będzie ruch tramwajów i samochodów.

Tramwaje Warszawskie w tym czasie wyremontują tory od pl. Zbawiciela do ul. Królewskiej. Prace zostały podzielone na dwa etapy – najpierw, do 2 czerwca, remontowany będzie fragment od placu do ul. Pięknej. Potem, od 4 lipca, pozostałe odcinki.

KIBICE NA PLACU DEFILAD

Ulicę Marszałkowską od 7 czerwca do 4 lipca w swoje władanie obejmą kibice piłkarscy. Strefa kibica EURO 2012 rozciągnie się z pl. Defilad na jezdnie – od ul. Widok do ul. Sienkiewicza. Otwarcie strefy planowane jest na 7 czerwca ale już od 2 rozpocznie się ustawianie płotu. Po turnieju zaczną swoją inwestycję wodociągowcy, którzy wymienią magistralę wodociągową po wschodniej stronie ul. Marszałkowskiej (od ul. Królewskiej do ul. Widok).

TRAMWAJARZE W CENTRUM

Utrudnienia w ścisłym centrum pojawią się jednak już na początku kwietnia. Od 10 do 30 IV tramwajarze chcą wyremontować przejazdy drogowe w ciągu Alej Jerozolimskich i tory w al. Jana Pawła II oraz kilkaset metrów odcinek torowiska przy estakadach przy Dworcu Centralnym. W tym czasie nie będą jeździć tramwaje między al. Solidarności a ul. Nowowiejską.

Później Bemowo

Potem tramwajarze przeniosą się na Bemowo. Od 30 lipca do 2 września zaplanowali wyłączenie ruchu na trasie od pętli Cmentarz Wolski do pętli Osiedle Górczewska. W tym czasie chcą: wyremontować wybrane odcinki torów na ul. Powstańców, tory na pętli Osiedle Górczewska, wybudować nowy tor wyjazdowy z tej pętli, przebudować skrzyżowanie Górczewska-Powstańców Śląskich oraz wszystkie platformy przystankowe przy remontowanyc odcinkach torów.

W tym roku rozpocznie się także budowa linii tramwajowej na ul. Powstańców Śląskich od ul. Górczewskiej do Radiowej i budowa układu zasilania na moście Północnym. - Jest szansa, że w końcu roku na obydwu trasach pojawią się tramwaje – zapowiada Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

fot

DROGOWCY

Drogowcy chcą w tym roku przede oddać do ruchu: miejski odcinek trasy Salomea–Wolica (czyli od węzła Salomea w Alejach Jerozolimskich do węzła Opacz na trasie S2), trasa S2 od węzła Konotopa do węzła Lotnisko oraz „L-ka”, czyli S79 i S2 od węzła Marynarska do węzła Puławska.

Grota jeszcze w wakacje?

Przed Euro zakończy się także przebudowa Trasy Toruńskiej do parametrów drogi ekspresowej S8. To jednak nie koniec tego przedsięwzięcia. Być może już w wakacje ruszą pierwsze prace przy przebudowie kolejnego odcinka tej arterii – od węzła Powązkowska do węzła Modlińska wraz z mostem Grota-Roweckiego. – Jest duża szansa, że prace rozpoczną się zaraz po zakończeniu Euro 2012 – mówi Witek.

Drogowcy planują również budowę ul. Nowolazurowej (od Alej Jerozolimskich do ul. Chrościckiego), budowę fragmentu ul. Górczewskiej (od pętli Osiedle Górczewska do granicy miasta) oraz przebudowywana ul. Marsa (od trasy Siekierkowskiej do ul. Żołnierskiej). – Tu niestety wciąż mamy problemy z przejęciem działek – przyznał miejski koordynator ds. remontów. CZYTAJ WIĘCEJ

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w tym roku chce rozpocząć także przebudowę układu drogowego u zbiegu ulic Żeromskiego, Kasprowicza, Marymonckiej, czyli na tzw. „serku bielańskim”. Projekt budowlany jest już gotowy. Trwa wydawanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. W drugiej połowie roku gotowy ma być także projekt przebudowy ul. Kleszczowej. Jeśli w budżecie miasta znajdą się środki, w tym roku ogłoszony będzie przetarg na wykonawcę robót budowlanych.

fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot
fot

Frezowania

Zarząd Dróg Miejskich zajmie się wymianą nawierzchni ulic, chodników, remontami oświetlenia ulicznego. Spośród ulic wytypowanych do frezowania wybrano 16 odcinków, które zostaną odnowione w tym roku. Nową nawierzchnię będą miały m.in. Trasa Łazienkowska pomiędzy ul. Grójecką a pl. Na Rozdrożu, pl. Zawiszy. Nowe płyty chodnikowe pojawią się np. w Alejach Jerozolimskich i na ul. Stalowej; latarnie – na ul. Wał Miedzeszyński od Traktu Lubelskiego do granic miasta.

CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT - ZOBACZ LISTĘ.

Grażyna Lendzion, szefowa ZDM zapowiedziała przy okazji, że zapadła w końcu decyzja w sprawie przejścia naziemnego przy Złotych Tarasach. – Przejście zostanie na stałe - obiecała.

KOLEJARZE

Kolejarze także kończą wiele inwestycji; w pierwszej połowie roku gotowe mają być: przystanek Stadion i Dworzec Wschodni, łącznik kolejowy z linii radomskiej na Lotnisko Chopina. PKP PLK w maju chce oddać do użytku wiadukty kolejowe na linii E65 na Białołęce w ul. Mehoffera i Klasyków. Kolejarze planują także w wakacje wykonać remont wiaduktów na linii do Łodzi nad ul. Cierlicką.

par