Ratusz obiecuje 17 km nowych tras rowerowych

Warszawa

Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.plW przyszłym roku powstanie 17 km ścieżek rowerowych

W przyszłym roku w Warszawie ma powstać 17 km nowych ścieżek rowerowych. Urzędnicy chcą uzupełnić system istniejących już rowerowych tras w Śródmieściu, gdzie często ścieżka się po prostu urywa.

- Chcemy się skoncentrować na centrum, bo tu nie ma możliwości budowania odrębnych ścieżek. Trzeba tak zagospodarować pas drogowy, aby wydzielić powierzchnię dla rowerzystów – uważa Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydenta ds. rowerów.

Dlatego ratusz zlecił wykonanie analizy. – Ta dzielnica ma problem z ciągłością ścieżek. Opracowanie ma pokazać, jak uzupełnić ten system – wyjaśnia Mieczysław Reksnis, dyrektor miejskiego biura drogownictwa. W opracowaniu mają być wskazane ulice o tzw. uspokojonym ruchu. – Będziemy je rekomendować jako ciągi rowerowe, co pozwoli na uzyskaniu ciągłości systemu ścieżek – dodaje Reksnis.

- Koncepcja obejmuje 315 odcinków ulic (70 km) z czego 30 km ulic ma być dostosowanych do ruchu rowerowego na jezdni, 19 km ulic jednokierunkowych z ruchem pod prąd, ma powstać też 8 km kontrapasów rowerowych i 7 km specjalnie wydzielonych pasów dla rowerów - wynika z prezentacji przygotowanej w biurze drogownictwa.

Gdy zakończy się analiza, powstanie mapa ścieżek rowerowych w Śródmieściu.

17 km nowych ścieżek

Ponadto ratusz zaplanował też budowę zupełnie nowych ścieżek. W przyszłym roku przybędzie blisko 17 km. Najdłuższa trasa (6,3 km) powstanie na Wale Zawadowskim do granic miasta. Ponad 3 km drogi dla rowerzystów powstanie na Czerniakowskiej (odcinek od Zagórnej do Witosa).

Trasy rowerowe są planowane również na Kleszczowej (Czereśniowa-Ryżowa), Emilli Plater (Koszykowa-Al. Jerozolimskie), Waryńskiego (pl. Konstytucji-Batorego), Marsa-Żołnierska (węzeł Marsa do granic Warszawy), Reymonta (Żeromskiego-Kasprowicza), Nowopoligonowa, Park im. Kozłowskiego, Nowobukowińska (przedłużenie KEN) i Gierdziejewskiego (przedłużenie od Połczyńskiej).

bf/roody