Ratusz: dokończymy bulwary. Data otwarcia nieznana

Warszawa

Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.plBulwary to nadal plac budowy

Stołeczny ratusz zapowiada, że jeszcze w lutym rozpoczną się ostatnie prace przy budowie pierwszego etapu bulwarów wiślanych. Na kilometrowym odcinku między mostem Śląsko-Dąbrowskim a ul. Boleść powstała m.in. droga rowerowa oraz miejsca do cumowania łodzi.

6 lutego, podał w środę ratusz, teren budowy bulwarów został przejęty od dotychczasowego wykonawcy - Hydrobudowy Gdańsk, która złożyła wniosek o upadłość. Obecnie miasto dokonuje inwentaryzacji zrealizowanych prac. Według zapewnień ratusza wykonanych zostało blisko 90 proc. prac na pierwszym etapie budowy bulwarów, czyli na blisko kilometrowym odcinku między mostem Śląsko-Dąbrowskim i ul. Boleść. Najmniej zaawansowane są roboty związane z infrastrukturą rzeczną.

Dokończy jednostka miejska

Miasto podkreśla, że dokończenie budowy całych bulwarów nie jest zagrożone.- Mimo konieczności rozwiązania umowy z Hydrobudową Gdańsk robimy wszystko, aby pierwszy etap budowy bulwarów zakończyć jak najszybciej. Dlatego też zaangażowaliśmy miejską jednostkę, czyli Zakład Remontów i Konserwacji Dróg, która jest gwarantem szybkiego i sprawnego dokończenia prac – przekonuje cytowany w komunikacie miasta wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski.Miasto nie podaje żadnego terminu ukończenia pierwszego etapu przebudowy bulwarów, ale zapowiada, że "wkrótce warszawiacy oraz turyści odwiedzający stolicę będą mogli cieszyć się kolejnym atrakcyjnym miejscem nad rzeką".

Będą rozmawiać na radzie

Przy deptaku nad rzeką jest już pawilon rekreacyjno-usługowy, droga rowerowa oraz miejsca do cumowania statków i łodzi. Nabrzeże zostało zaprojektowane z myślą o osobach niepełnosprawnych oraz rodzicach z dziećmi w wózkach. Zmodernizowane i połączone z bulwarami przejścia podziemne pod Wisłostradą są także przystosowane dla rowerzystów - podkreśla stołeczny ratusz.Tematem budowy bulwarów wiślanych zajmą się także stołeczni radni. W porządku obrad najbliższej, czwartkowej, sesji rady miasta znalazł się punkt poświęcony informacji prezydent Warszawy nt. "planów kontynuacji prac przy bulwarach wiślanych i potencjalnych zagrożeń związanych z utratą środków Unii Europejskiej".

Problemy wykonawcy

Na początku lutego miasto wypowiedziało umowę wykonawcy przebudowy bulwarów, firmie Hydrobudowa Gdańsk. Okazało się także, że firma złożyła w sądzie wniosek o upadłość. - Nasza decyzje nie miała żadnego związku z wnioskiem o upadłość firmy. Nie byliśmy zadowoleni z tempa prac - mówił tvnwarszawa.pl Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

Na przełomie stycznia i lutego pisaliśmy, że budowa bulwarów łapie kolejne opóźnienia. Jak zapowiadało wówczas miasto, pierwszy odcinek od ul. Boleść do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego ma być gotowy na wiosnę. Drugi odcinek bulwarów, od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do Centrum Nauki Kopernik, to regularny plac budowy. Urzędnicy przyznają jednak, że oddanie tej części bulwarów w zakontraktowanym terminie (połowa 2015 roku) wydaje się nierealne.

Tak wyglądał plac budowy pod koniec stycznia:

Bulwary to nadal plac budowy
Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

PAP/jb