Puławska: buspas kosztem kierowców? "Zaoszczędzimy na zieloną falę"

Warszawa

ZDMPuławska nie będzie szersza?

Drogowcy zastanawiają się czy w związku z wytyczeniem buspasów na Puławskiej warto poszerzać tę arterię o dodatkowy pas ruchu. Jak tłumaczą, ich wątpliwości wynikają z ogłoszonego w ostatnich dniach przetargu na budowę ekspresowej "siódemki", od węzła Lotniska do Grójca, która będzie przebiegać równolegle do Puławskiej.

Jak informowaliśmy jeszcze na początku roku ratusz postanowił wytyczyć buspasy na Puławskiej, od stacji metra Wilanowska aż do granic stolicy.

Miałoby to polepszyć komunikację autobusową stolicy z Piasecznem. W ubiegłym tygodniu Rada Warszawy przyznała pieniądze na realizację tej inwestycji – buspasy wraz z wybudowaniem ścieżek rowerowych. Łączna kwota zarezerwowana na ten cel do 2017 roku wynosi ok. 40 mln.

Bez czwartego pasa

Drogowcy wahają się czy w związku z wytyczeniem buspasów na odcinku Puławskiej od stacji metra Wilanowska do granic miasta, warto poszerzać arterię do czterech pasów w każdym kierunku - obecnie są tam trzy. Taką koncepcję miasto rozważało wcześniej, choć wiązała się oczywiście z większymi kosztami.

- W związku z planowaną równolegle budową Puławskiej-bis (w ostatnich dniach GDDKiA ogłosiła przetarg na projekt i budowę trasy S7 od węzła Lotnisko do Grójca, trasa powinna powstać do 2019 r.), przeanalizujemy zasadność budowy czwartego pasa ruchu na ul. Puławskiej – poinformowali drogowcy.

Zostanie na remont świateł

Twierdzą przy tym, że takie rozwiązanie byłoby mniej kosztowane, a zaoszczędzone pieniądze dałoby się przeznaczyć stworzenie na Puławskiej tzw. zielonej fali.

- Środki zostaną przeznaczone na modernizację sygnalizacji świetlnej i dostosowanie jej do wprowadzenia koordynacji na całym ciągu ul. Puławskiej, a także Doliny Służewieckiej i al. Sikorskiego. Dzięki temu możliwe będzie zdalne sterowanie sygnalizacją na całym ciągu i dostosowywanie jej do natężenia ruchu, co pozwoli uzyskać efekt "zielonej fali", zaś obie arterie mogłyby być włączone do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem – przekonują drogowcy.

Ścieżka po staremu

Natomiast nic nie zmienia się w przypadku wytyczenia na Puławskiej drogi dla rowerów. – Powstanie po obu stronach ul. Puławskiej, od ul. Domaniewskiej do granicy miasta. Przebudowa obejmie węzeł Wyścigi – wybudujemy rampę i pochylnię przy istniejącej kładce i przejściu podziemnym. Na całym odcinku ul. Puławskiej remont przejdą chodniki, zostaną także dosadzone drzewa i zieleń niska – zapowiada Zarząd Dróg Miejskich.

Jeszcze w tym roku drogowcy chcą ogłosić przetarg na dokumentację projektową dla obu zadań. Ich realizacja jest planowana do 2017 roku.

Puławska doczeka się buspasa?
Lech Marcinczak /tvnwarszawa.pl

jb/