Przetarg na tunel w Międzylesiu. Będzie tańszy, niż planowano

Warszawa

Ten fragment zostanie przebudowany | ZMID
Ten fragment zostanie przebudowany | ZMID
Ten fragment zostanie przebudowany | ZMID
Ten fragment zostanie przebudowany | ZMID
Ten fragment zostanie przebudowany | ZMID
Ten fragment zostanie przebudowany | ZMID
Ten fragment zostanie przebudowany | ZMID
Ten fragment zostanie przebudowany | ZMID
Ten fragment zostanie przebudowany | ZMID
Ten fragment zostanie przebudowany | ZMID

Otwarto oferty w przetargu na budowę tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu. O kontrakt walczy 13 firm. Propozycje cenowe wahają się od ponad 87 do prawie 130 mln zł.

Inwestycja obejmuje rozbudowę ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej na odcinku od ul. Pożaryskiego do ul. Mrówczej, ale najtrudniejsza częścią jest budowa tunelu pod linią kolejową do Otwocka. Do walki o kontrakt stanęło 13 firm.

Taniej, niż planowali

- Najniższą cenę – 87,24 mln zł - zaproponowała firma Strabag Sp. z o.o., najwyższą – 129,82 mln zł - konsorcjum TRAKCJA PRKiI S.A. z POLBUD-POMORZE Sp. z o.o. – poinformował Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.

Nawet najdroższa oferta opiewa na kwotę dużo niższą, niż zakładali urzędnicy. Przypomnijmy, w maju rzeczniczka ZMID informowała, że na budowę, łącznie z odszkodowaniami za przejęcie gruntów, zarezerwowano 240 milionów złotych. - Na same prace budowlane zamierzaliśmy przeznaczyć ok. 200 mln zł - precyzuje dziś Agata Choińska.

W najbliższych tygodniach poprawność złożonych ofert analizować będzie komisja. To ona wskaże najkorzystniejszą z nich.

Długo wyczekiwany tunel

Przebudowany zostanie odcinek drogi o długości 830 metrów, z czego ok. 80 metrów stanowić będzie wspomniany tunel. O konieczności jego budowy mówi się od wielu lat. Dlaczego? Częste kursy pociągów KM i SKM wymuszają zamykanie szlabanów, co z kolei oznacza ogromne korki w godzinach szczytu. Regularnie problemy dotykają także karetek, które – z uwagi na bliskość dwóch dużych szpitali – jeżdżą tamtędy bardzo często.

Droga będzie miała po dwa pasy w obydwu kierunkach. Powstaną także podziemne przejścia dla pieszych: jedno pod torami kolejowymi i obiema jezdniami ul. Patriotów, drugie w rejonie urzędu dzielnicy.

Będą nowe ronda

- Nowy przebieg ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej od ul. Mrówczej do ul. Dworcowej oznacza, że jezdnia poprowadzona będzie szerokim łukiem po północnej stronie istniejącego przejazdu kolejowego. Na dalszym odcinku, do ul. Pożarskiego jezdnia przebiegać będzie w tym samym miejscu co dotychczas. Na skrzyżowaniach z ul. Mrówczą i ul. Dworcową powstaną ronda, a istniejące rondo na skrzyżowaniu z ul. Pożaryskiego będzie przebudowane - podaje ZMID.

Budowa ma potrwać dwa lata od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

W tej okolicy będą prowadzone prace
targeo.pl

Małgorzata Gajewska (ZMID) o planach drogowców na 2014 rok:

Plany ZMID na 2014 rok
Marcin Gula / tvnwarszawa.pl

bako