Przetarg na najkrótszy odcinek II linii metra. Jest jedna oferta

Warszawa

Tak ma wyglądać stacja Wola Park | materiały projektanta
Wizualizacja stacji Powstańców Śląskich | UM Warszawa (mat.prasowe)
Projekt stacji Powstańców Śląskich | UM
Tak ma wyglądać stacja Wola Park | materiały projektanta
Tak ma wyglądać stacja Wola Park | materiały projektanta
Wizualizacja stacji Powstańców Śląskich | UM Warszawa (mat.prasowe)
Projekt stacji Powstańców Śląskich | UM
Tak ma wyglądać stacja Wola Park | materiały projektanta
Tak ma wyglądać stacja Wola Park | materiały projektanta
Wizualizacja stacji Powstańców Śląskich | UM Warszawa (mat.prasowe)

Otwarto oferty przetargowe na budowę tuneli i dwóch stacji metra na Woli i Bemowie. Jeśli dojdzie do podpisania kontraktu, wykonawcą kolejnego odcinka podziemnej kolejki zostanie włosko-tureckie konsorcjum.

Przetarg na budowę tuneli i dwóch stacji II linii metra ("Wola Park" i "Powstańców Śląskich") został po raz pierwszy ogłoszony pod koniec marca. W połowie czerwca Metro Warszawskie zadecydowało o jego unieważnieniu. Powodem były błędy proceduralne.

Do kolejnego podejścia zgłosił się tylko jeden chętny. Jak podał w piątek ratusz, ofertę w przetargu złożyło konsorcjum Astaldi - Gülermak. Propozycja włosko-tureckiego wykonawcy jest o 90 milionów złotych tańsza niż budżet zaplanowany przez miasto na realizację tej inwestycji.

Tunele i dwie stacje

Objęty przetargiem fragment znajdzie się między obecnie budowanym wolskim odcinkiem a końcówką II linii metra. Projekt zakłada budowę blisko dwóch i pół kilometra tuneli. To najkrótszy z planowanych odcinków. W sumie powstać ma prawie 300 tysięcy metrów sześciennych podziemnej kubatury, a także dwie stacje.

Pierwsza, zlokalizowana pod Górczewską w rejonie Białowiejskiej. Druga, również pod Górczewską, po wschodniej stronie ulicy Powstańców Śląskich. Za nią zbudowane zostaną tory odstawcze. Robocze nazwy stacji to "Wola Park" i "Powstańców Śląskich". Metro Warszawskie zastrzegło, że wyjścia ze stacji muszą prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania i na przystanki tramwajowe.

Rozbudowa drugiej linii

Na razie po zachodniej stronie Wisły trwa budowa metra, która zakończy się na stacji Księcia Janusza. Trwa drążenie tuneli przez tarcze Maria i Krystyna. Planowany termin oddania inwestycji to końcówka 2019 roku. Wykonawcą całego przedsięwzięcia jest firma Gülermak.

W 2019 roku ma też zostać ukończony prawobrzeżny odcinek podziemnej kolejki. Planowane stacje po stronie wschodniej to: "Szwedzka" pod Strzelecką po wschodniej stronie Stalowej; "Targówek" w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Wszystkie te nazwy są na razie robocze, bo nie zaakceptowała ich jeszcze Rada Warszawy. Wykonawcą tego fragmentu jest firma Astaldi.

Pod koniec czerwca ratusz poinformował, że wykonawcą ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie (od planowanej stacji "Powstańców Śląskich" do stacji Techniczno-Postojowej Mory) również zostanie konsorcjum Astaldi - Gülermak. Włosko-turecki wykonawca dokończy też metro na Bródno. Całość ma być gotowa do końca 2022 roku.

Zobacz najnowszy materiał z budowy metra na Woli:

Budowa metra na stacji Księcia JanuszaMetro Warszawskie
wideo 2/4

kk