"Przeszliśmy 600 metrów, wkrótce przejedziemy". Z Targówka na Pragę

Warszawa

Prezydent stolicy o postępie pracTVN24 , tvnwarszawa.pl
wideo 2/3

Stacją, peronami w stanie surowym i nowym tunelem II linii metra przeszły w poniedziałek władze miasta. Towarzyszyli im dziennikarze, a kamery tvnwarszawa.pl i TVN24 zarejestrowały, jak obecnie wygląda przystanek Targówek od środka.

To stacja, która znajduje się w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego, na przecięciu dwóch dzielnic: Pragi Północ i Targówka.

"Wszystko w stanie surowym"

W poniedziałek z "gospodarską wizytą" udały się na nią między innymi prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i jej zastępczyni Renata Kaznowska.

Spacer rozpoczął się na stacji "Targówek", a później trasa biegła tunelem na przystanek "Szwedzka".

- Widać wyraźnie, gdzie jest stacja, gdzie jest peron, gdzie będzie jeździł pociąg, bo przeszliśmy tunelem. Wszystko jest w stanie surowym. Przeszliśmy 600 metrów. Mam nadzieję, że w roku 2019 pojedziemy, czyli już wkrótce. Przynajmniej, jeżeli chodzi o część praską - powiedziała dziennikarzom Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Jak podkreślił z kolei prezes Metra Warszawskiego, obecnie wykonawca (włoska firma Astaldi) wkracza w fazę robót wykończeniowych.

Murowane są pomieszczenia techniczne, kładzione tynki i pierwsze instalacje. - Główne roboty konstrukcyjne zakończyły się. Postęp prac po stronie praskiej wskazuje na to, że pomimo wielkich ryzyk związanych z realizacją, prace posuwają się w bardzo dobrym tempie – zaznaczył Jerzy Lejk.

Doprecyzował też, że prace na prawym brzegu powinny zakończyć się w drugiej połowie 2019 roku. Później przyjdzie czas na odbiory.

Po trzy nowe stacje

Kwota kontraktu na prawobrzeżny odcinek wynosi ponad miliard złotych, dokładnie: 1 066 741 483,79 złotych brutto.

Planowane stacje po stronie wschodniej to: "Szwedzka" (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Stalowej; "Targówek" (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz "Trocka" (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Wszystkie te nazwy są na razie robocze, bo nie zaakceptowała ich jeszcze Rada Warszawy.

Prace toczą się również na Woli, gdzie w połowie lutego tarcza Krystyna rozpocznie drążenie tunelu. Za budowę tego odcinka odpowiada tam turecka firma Gulermark. Zgodnie z harmonogramem wszystkie prace powinny zakończyć się w grudniu 2019 roku.Planowane stacje na Woli to: "Płocka" umiejscowiona pod Płocką w rejonie skrzyżowania z Wolską; "Młynów" planowana pod Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie Sokołowskiej i Syreny oraz "Księcia Janusza" pod Górczewską w rejonie skrzyżowania z Księcia Janusza.

ran/pm