Przejazd II linią metra z kabiny maszynisty

Warszawa

Polska i Świat - Tvn24.plMetro pojedzie już w listopadzie?

Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz zapewnia, że wciąż jest szansa, by II linią metra pasażerowie pojechali jeszcze w tym roku. Tymczasem zaczęły się pierwsze przejazdy techniczne. Służą między innymi... odkurzeniu tuneli.

Przejazdy zaczęły się w minioną sobotę.

ZOBACZ PRZEJAZD, NA KTÓRY ZAPROSZONO DZIENNIKARZY.

Maszyniści i budowlańcy sprawdzają, czy system sterowania ruchem jest zsynchronizowany z pociągami, ale nie tylko.

- Pierwsze jazdy testowe mają na celu tak zwane odkurzanie, żeby podnieść budowlany kurz. Następnie, za pomocą wentylatorów, wyprowadza się go na powierzchnię - tłumaczył Mateusz Witczyński, rzecznik budowy II linii metra.

Metro pojedzie w listopadzie?

Z jednej strony trwają testy, z drugiej - odbiory techniczne gotowych obiektów. Trwa też walka z czasem, bo sześciokilometrowy odcinek, który połączy dwa brzegi Warszawy, ma być gotowy za niecałe trzy miesiące.

Według wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza, wciąż jest to możliwe.

- Chcemy zakończyć budowę 30 września, jeżeli odbiory będą sprawne i w miarę szybkie, to jest szansa, że w listopadzie metro będzie uruchomione - zapewnia w rozmowie z reporterem "Polski i Świata" Wojciechowicz.

Wtóruje mu również Witczyński. - Naszym zdaniem dotrzymanie terminu jest możliwe – zapewnia.

Jak podawała jednak niedawno "Gazeta Stołeczna", powołując się na informatora w urzędzie miasta, termin budowy drugiej nitki jest mocno zagrożony. Chodzi o stację Centrum Nauki Kopernik na Powiślu, gdzie doszło do awarii i zalania, a w efekcie - do wstrzymania prac.

Miasto rewelacjom o ewentualnym przesunięciu terminu zaprzeczyło.

90 procent gotowe

Tymczasem już w przyszłym roku miasto chce zacząć budowę kolejnych stacji po obu stronach Wisły. Za osiem lat metro ma połączyć zachód miasta z północno-wschodnimi dzielnicami.

Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r.

jsy/r