Przebudowa trasy i mostu z perspektywy robotnika

Warszawa

Dawid Krysztofiński/ tvnwarszawa.plPraca przy przebudowie wre

Codziennie tysiące kierowców mijają plac budowy, jakim stały się w ostatnich miesiącach trasa Armii Krajowej i most Grota-Roweckiego. My zajrzeliśmy z kamerą tam, gdzie inni nie mają dostępu.

Na przebudowie trasy AK i mostu Grota pracuje codziennie 900 osób.

Wykonali 1/5 planu

Jak poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaawansowanie prac wynosi obecnie 19 procent. Zapewnia przy tym, że inwestycja będzie zakończona w terminie, czyli w połowie października 2015 roku.

8255 ton stali

Przebudowany zostanie 4,6-kilometrowy odcinek trasy wraz z mostem za ponad 796 milionów złotych. Do przebudowy zostanie wykorzystanych 8255 ton stali zbrojeniowej.

Inwestycja obejmuje między innymi zburzenie i odbudowanie 16 obiektów inżynierskich między innymi 7 wiaduktów, 6 estakad, tunel pod Trasą AK wraz z przejściem dla pieszych. Wyremontowanych zostanie dwadzieścia dziewięć obiektów między innymi 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych.

Powstanie 14 nowych nieistniejących obiektów takich jak półtunelowe ekrany akustyczne czy nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.

bf