Pożar pociągu i ewakuacja. Ćwiczenia na II linii metra

Warszawa

W pociągu II linii metra doszło do pożaru. Skład zatrzymał się kilkanaście metrów przed peronem stacji Centrum Nauki Kopernik. Część pasażerów doznała poparzeń i podtrucia dymem. Ewakuowali ich strażacy. Taki przebieg miały wtorkowe ćwiczenia służb przed otwarciem II linii podziemnej kolejki.

- Scenariusz ćwiczeń przewidywał, że między stacjami Centrum Nauki Kopernik a Stadion Narodowy, pod Wisłą zapalił się pociąg metra. Zgodnie z procedurą maszynista miał dojechać do najbliższej stacji, ale nie udało mu się to z powodu awarii. Metro stanęło kilkanaście metrów przed stacją CNK. Część pasażerów ewakuowała się sama, część z poparzeniami podtrutych dymem ewakuowała straż pożarna - relacjonował nam Jarosław Jóźwiak, wiceprezydent Warszawy.

Setka pozorantów

Jak podała na swoim profilu facebookowym Hanna Gronkiewicz-Waltz, w akcji ratunkowej, odbywającej się w czasie rzeczywistym, podczas ćwiczeń w metrze udział wzięło dziewięć zastępów Państwowej Straży Pożarnej, dwa zastępy Ochotniczej Straży Pożarnej z Wesołej i Ursusa, służby Metra Warszawskiego, policja, pogotowie ratunkowe i straż miejska. Dla oddania wierności ćwiczeniom udział w nich wzięło 100 pozorantów (50 osób z Wojskowej Akademii technicznej i 50 ze Szkoły Głównej Służby Pożarniczej.

- Ratownicy nosili pozorantów na noszach. Chodziło o to, aby przyzwyczaili się, że mają aparat powietrzny, człowieka na noszach, stamtąd wcale nie jest łatwo wyjść. To przeniesienie noszy z tunelu na peron i dalej do karetki - powiedziała po zakończeniu akcji Hanna Gronkiewicz-Waltz i dodała, że jedną z najważniejszych rzeczy będzie ocena działania wentylatorów.

Jazdy testowe

Ćwiczenia strażaków odbywają się w ramach przygotowań do otwarcia II linii metra między Wolą a Pragą Północ. Według nieoficjalnych informacji, do których dotarł portal tvnwarszawa.pl pierwsze pociągi pojadą już w ten weekend.

W ramach testów składy musiały też pokonać 5 tysięcy kilometrów bez awarii kursując zgonie z rozkładem. - W sobotę jeździło 11 składów. W ten sposób wdrażaliśmy rozkład z dnia powszedniego. W niedzielę jeździło 6, według rozkładu niedzielnego - powiedziała w poniedziałek Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego.

Ćwiczenia w metrze | R.Motyl / UM
Ćwiczenia w metrze
Ćwiczenia w metrze | R.Motyl / UM
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R.Motyl / UM
Ćwiczenia w metrze | R.Motyl / UM
Ćwiczenia w metrze | R.Motyl / UM
Ćwiczenia w metrze | R.Motyl / UM
Ćwiczenia w metrze | R.Motyl / UM
Ćwiczenia w metrze | R.Motyl / UM
Ćwiczenia w metrze
Ćwiczenia w metrze | R.Motyl / UM
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um
Ćwiczenia w metrze | R. Motyl / um

6 kilometrów trasy i 7 stacji

Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.

Metro budowała włosko-turecko-polska spółka AGP Metro, którą utworzyły firmy Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r.

ZOBACZ PRZEJAZD II LINIĄ METRA:

Przejechaliśmy II linią metra
tvnwarszawa.pl

b/ec