Pomarańcze, brązy, zielenie. Na budowie metra testują paletę barw

Warszawa

Makieta materiałów, którymi wykończone zostaną stacje wolskiego odcinka II linii metra | Urząd Miasta
Makiety betonowych paneli antresoli | Urząd Miasta
Makieta ściany zatorowej i sufitów | Urząd Miasta
Wzroryi miedzianych paneli z siatki i zielony sufit antresoli | Urząd Miasta
Makieta materiałów, którymi wykończone zostaną stacje wolskiego odcinka II linii metra | Urząd Miasta
Makiety betonowych paneli antresoli | Urząd Miasta
Makieta ściany zatorowej i sufitów | Urząd Miasta
Wzroryi miedzianych paneli z siatki i zielony sufit antresoli | Urząd Miasta
Makieta materiałów, którymi wykończone zostaną stacje wolskiego odcinka II linii metra | Urząd Miasta
Makiety betonowych paneli antresoli | Urząd Miasta

Budowane na Woli stacje metra już niedługo zaczną nabierać kolorów. Wszystko to za sprawą posadzek lastrico, paneli i okładzin.

Budowane na Woli stacje metra już niedługo zaczną nabierać kolorów. Wszystko to za sprawą posadzek lastrico, paneli i okładzin.

- Intensywna zieleń połączona z szarością betonu, granatowe panele zestawione z białymi sufitami, a także miedziane okładziny w przeróżnych odcieniach pomarańczowego i brązowego. Tak najkrócej można scharakteryzować kolorystykę kolejnych trzech stacji wolskiego odcinka II linii metra. Każda z nich będzie miała swój wyjątkowy charakter, a także dominujący w całym wnętrzu kolor – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Zdobienie i strojenie

Makiety materiałów, które pojawią się na posadzkach, ścianach i sufitach trafiły na budowę przystanku Księcia Janusza. Zostały zatwierdzone przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, Zarząd Transportu Miejskiego a także projektanta.

To oznacza, że budowa wkroczy zaraz w kolejną fazę – strojenia. Prace te rozpoczną się w pierwszym kwartale 2019 roku.

Budowa odcinka zachodniego od szlaku za stacją C09 Rondo Daszyńskiego do torów odstawczych za stacją C06 Księcia Janusza obejmuje trzy stacje.

Jak podaje urząd miasta, Księcia Janusza będzie wykończona w szarościach betonu, a sufity i niektóre ściany pokryją intensywnie zielone panele. Na kolejnej stacji – Młynów (C07) – dominowały będą kolory biały i niebieski. Biel posłuży między innymi do wykończenia sufitów i podłóg natomiast niebieski będzie obecny na ścianach zatorowych. Pomarańczowy, żółty i brązowy to kolory ostatniej z budowanych stacji – Płocka (C08). Tam charakter wnętrza podkreślać będą różnobarwne miedziane panele o jednolitej lub siatkowatej strukturze.

Długość tego fragmentu II linii metra wynosi 3,4 kilometra. Całkowita długość tuneli odcinka zachodniego to ponad 5 kilometrów.

Oprócz stacji powstają między innymi tunele i trzy wentylatornie.

PODPISANIE UMOWY NA BUDOWĘ METRA NA BRÓDNIE:

Podpisanie umowy na budowę metraTVN24
wideo 2/4

ran/mś