Podziemne rondo ONZ ma już oznakowanie

Warszawa

Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl
Stacja Rondo ONZ | budowametra.pl

Stacja Rondo ONZ została już oznaczona i przystosowana do potrzeb pasażerów. Trwa montaż systemów bezpieczeństwa i udogodnień dla niepełnosprawnych.

Pasaż na poziomie -1, którym pasażerowie przejdą dookoła ronda ONZ i skąd zejdą na perony, jest już prawie gotowy. Zamontowane zostały czerwono-białe tabliczki, które pomagają trafić do odpowiedniego wyjścia i wskażą drogę do wind. Zaprowadzą też do toalet, bankomatów czy punktów obsługi pasażera.

Stoją już bramki biletowe. Mają one różne rozmiary, dzięki czemu będzie można przez nie przejść z bagażem czy wózkiem. Drogę gapowiczom zablokują rozsuwające się na boki, wysokie szklane tafle.

Nad halą odpraw zamontowano wiszą monitory, na których jeszcze przed zejściem na peron sprawdzić będzie można kiedy przyjedzie najbliższy pociąg. Takie same ekrany zawisły pod sufitem peronu.

Bezpieczeństwo pod ziemią

W pobliżu hali odpraw, na peronie i w tunelach zawisły żółte telefony alarmowe. Przestrzeń, po której poruszać się mogą pasażerowie, wyznaczyły szklane bariery. Dostęp do części technicznych zamykają już bramki.

Nie zapomniano o niedowidzących pasażerach. Przed zejściem na schody posadzka ma inny wzór. W projekcie przewidziano także stalowe guzki sygnalizujące krawędzie peronu. Dzięki wypukłym ścieżkom łatwiej będzie im trafić do wind, czy pulpitów z informacjami zapisanymi w alfabecie Braille’a.

Charakterystyczne wypukłości pojawią się również na poręczach schodów.

Budowa do 30 września

Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według planów budowa ma zakończyć się 30 września. Miasto ma nadzieję, że II linią podziemnej kolejki mieszkańcy Warszawy pojadą jeszcze w tym roku.

Czy wyjścia z metra będą numerowane?

Czy wyjścia z metra będą numerowane?
TVN24

wp/r