Pociągiem do Wiatracznej

Warszawa

ZMIDZbudują nowe wiadukty i tunele

Nowy przystanek PKP Wiatraczna i przebudowa 11 kolejnych. W 2020 roku zaczną się prace przy linii z Warszawy do Otwocka. Kolejarze planują wydać na inwestycję 630 mln złotych.

PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację warszawskiego odcinka linii kolejowej numer 7. Przebudowa trasy aglomeracyjnej między stolicą a Otwockiem rozpocznie się w 2020 roku. Koszt inwestycji wyniesie ponad 630 mln złotych.W ramach prac powstanie nowy przystanek Warszawa Wiatraczna zlokalizowany w pobliżu ulicy Wiatracznej oraz szpitala przy Szaserów.

- Przebudowanych zostanie 11 kolejnych stacji, m.in. Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Józefów i Michalin. Każdy z obiektów będzie wyposażony w ławki, funkcjonalne oświetlenie i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Wszystkie perony będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych - czytamy w komunikacie kolejarzy.

Trzeci tor

PKP PLK podały, że przebudowane będą też tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- Wzrośnie bezpieczeństwo podróżnych i kierowców dzięki modernizacji przejazdów kolejowo–drogowych. Część z nich zastąpiona zostanie tunelami i wiaduktami. Między Warszawą a Otwockiem dobudowany będzie trzeci tor, który zwiększy przepustowość linii - poinformowano w komunikacie.Ma być bezpieczniej, ale i szybciej. Spółka zapowiedziała, że po zakończeniu prac pociągi dalekobieżne trasę tę będą pokonywać z prędkością do 160 km/h, a podmiejskie i aglomeracyjne - 120 km/h.Modernizacja będzie ostatnim etapem inwestycji na trasie nr 7 Warszawa–Lublin o długości ponad 170 km. Całkowity koszt robót wyniesie prawie 4 mld zł. Prace związane z remontem odcinka między Otwockiem a Lublinem rozpoczną się w połowie tego roku.

W Międzylesiu przejazd zastąpiono tunelem:

Jeden przejazd zostanie zamknięty, drugi otwarty
Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

skw/PAP/mś