Przygotuj się na:

ZMIANY W KODEKSIE DROGOWYM

Szóstego grudnia wchodzą w życie nowe przepisy o tworzeniu drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak.

Pociągiem do Niedźwiadka za półtora roku

Warszawa

Projekt przystanku | materiały inwestora
Projekt przystanku | materiały inwestora
Projekt przystanku | materiały inwestora
Projekt przystanku | materiały inwestora
Projekt przystanku | materiały inwestora
Projekt przystanku | materiały inwestora

Zarząd Transportu Miejskiego i Polskie Koleje Państwowe przygotowują się do budowy przystanku kolejowego "Niedźwiadek". Wybrany przez urzędników wykonawca będzie musiał stworzyć przejście podziemne i przystanek.

Długo oczekiwany przystanek kolejowy coraz bliżej. Urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na jego budowę i przekonują, że prace w sąsiedztwie osiedla "Niedźwiadek" zakończą się w ciągu 16 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Czyli - najprawdopodobniej - w drugiej połowie przyszłego roku.

Ścieżka w przejściu

Żeby przetarg ogłosić, niezbędne było porozumienie pomiędzy ZTM a PKP. Zarząd Transportu Miejskiego będzie nadzorował budowę przejścia podziemnego pod torami przy ul. Orląt Lwowskich i Krawczyka.

Wejścia mają być wyposażone w widny i klatki schodowe, m.in. połączone z pobliskim parkingiem P&R. W przejściu podziemnym ma też powstać ścieżka rowerowa, a przy wejściach mają znaleźć się stojaki na jednoślady.

Peron i wiaty

Sporo pracy czeka wykonawcę przy budowie stacji, nadzorowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Chodzi m.in. o peron i wiaty z odpowiednim systemem odwodnienia i oświetleniem. Jak czytamy w zapisach przetargu, niezbędna będzie też przebudowa układu torowego i sieci trakcyjnej.

Stacja powstanie na linii podmiejskiej nr 447 Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki. Według projektu, na elewację stacji ma ozdobić zarys niedźwiadka.

ran/roody