Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Pociąg za długi czy peron za krótki?

Warszawa

fot. Mateusz Włodarczyk/wikipedia cc by-sa

Pasażerowie z Legionowa tłoczą się w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej. Linię mogłyby obsługiwać podwójne składy, ale nie zmieszczą się na wyremontowanych kilka lat temu peronach – pisze "Życie Warszawy".

Władze SKM próbowały na najbardziej oblegane kursy wysłać dłuższe pociągi. Dwa połączone Elfy mają 215 metrów długości. Okazało się, że to o 15 za dużo.

– Niektóre perony okazały się za krótkie – mówi w rozmowie z "Życiem Warszawy" Leszek Walczak, prezes SKM. Przepisy określają, że pociąg zatrzymujący się na przystanku musi otworzyć wszystkie drzwi.

- To nie wina wykonawców remontu sprzed 4 lat - broni Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. – Perony między Legionowem i Dw. Gdańskim są wykonane zgodnie z projektem. Długość 200 metrów przyjmujemy dla przystanków najniższej klasy, gdzie zatrzymują się pociągi podmiejskie – mówi "Życiu Warszawy" Dutkiewicz.

W barwach SKM jeździ 13 Elfów. Ich podstawowym zadaniem będzie obsługa warszawskiego lotniska Chopina.

wp/mz