WYBORY
  • Państwowa Komisja Wyborcza podała oficjalne wyniki wyborów do Sejmu i Senatu.
  • W Warszawie KO dostała 42,05 %, PiS - 27,49 %, SLD - 18,19 %, Konfederacja - 7,51 %, PSL - 4,75 %.
  • Frekwencja wyniosła 77,07 % uprawnionych. Najwyższa była na Wilanowie - 85,24 %. Najniższa na Pradze Północ - 68,41 %.

Plażowanie, sport i piękne widoki. Warszawa promuje się Wisłą

Warszawa

materiały prasoweAktywny wypoczynek nad Wisłą

Ratusz promuje Warszawę nowym filmem. Klip o nadwiślańskich atrakcjach powstał w dwóch wersjach językowych. Szkoda, że po sezonie.

Warszawskie filmy promocyjne wzbudzały wcześniej kontrowersje. Chociażby podczas wyścigu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury, gdy w klipie znalazły się ciągnące się po horyzont pole kapusty, betonowa pustynia blokowisk i obskurny bar mleczny.

Z kolei przed Euro 2012 Warszawa stała się tłem pościgu mężczyzny za młodą kobietą. Szefowa miejskiej promocji musiała się z tego filmu tłumaczyć.

Sport i widoki

Tym razem realizatorzy spotu skupili się na promowaniu aktywnego wypoczynku w plenerze. Kajaki, siatkówka, jazda na rowerze i na rolkach - te sporty można uprawiać nad Wisłą. Klip pokazuje też inne atrakcje: rejsy, popularną plażę, park multimedialnych fontann i kluby.

Wiślany brzeg to także doskonały punkt widokowy. Na dziennych i nocnych ujęciach zobaczymy panoramę miasta. Całość wieńczy hasło: "Ciesz się rzeką".

Film był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Szkoda tylko, że stolica chce się nim promować dopiero po sezonie. W przyszłym dużo się nad rzeką zmieni. Dostępne mają być wyremontowane bulwary, na odcinku od ulicy Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego.

Powstała także anglojęzyczna wersja klipu:

Aktywny wypoczynek nad Wisłą
materiały prasowe w wersji angielskiej

su/mz