Planują tramwaj na Kasprzaka za 5 lat

Warszawa

targeo.plOdtworzą tory na Kasprzaka?

Powstanie koncepcja budowy trasy tramwajowej w ciągu ulicy Kasprzaka. Ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy, a sama inwestycja planowana jest na 2018 rok.

Umowę na opracowanie koncepcji Tramwaje Warszawskie podpisały z firmą Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. W ramach opracowania ma powstać pięć wariantów trasy na odcinku od ul. Skierniewickiej do ul. Wolskiej.

Trzy z nich określili tramwajarze:1. Odtworzenie trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i al. Prymasa Tysiąclecia (zawieszonej i częściowo zlikwidowanej w związku z budową trasy drogowej ul. Prymasa Tysiąclecia) do ul. Wolskiej; 2. Budowa trasy w ciągu ulic Kasprzaka i Ordona, z połączeniem z trasą w ul. Wolskiej w rejonie przystanku Elekcyjna; 3. Budowa trasy w ciągu ul. Kasprzaka do połączenia bezpośredniego z ul. Wolską (w rejonie ul. Redutowej), z bezkolizyjnym przejściem pod skrzyżowaniem z ul. Redutową i jezdniami na ul. Wolskiej (w tym rejonie). W wariancie tym przebudowany zostanie także fragment trasy w ciągu ul. Wolskiej (od ul. Ordona do ul. Redutowej). Pozostałe dwa ma przedstawić wykonawca – będą to kombinacje trzech wariantów podstawowych.

Koncepcja i decyzja

- Spośród tych pięciu wariantów wybrane zostaną co najmniej 2, które w następnej kolejności zostaną poddane szczegółowej analizy w ramach raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko - tłumaczy Michał Powałka, rzecznik TW.Na wiosnę tego roku wykonawca ma opracować wielowariantową koncepcję budowy tej trasy, a później wszystkie niezbędne dokumenty.

Za półtora roku tramwajarze planują, że uzyskają decyzję środowiskową, a później ostateczną wersję koncepcji.Według planów trasa ma powstać za ok. 5 lat.

Jeździły do 1990 roku

Tramwaje jeździły ulicą Kasprzaka na zachód od Skierniewickiej do 1990 roku. Ze względu na budowę estakad w ciągu obecnej al. Prymasa Tysiąclecia, tory i pętla na tej arterii zostały rozebrane. Ruch na trasie w ul. Kasprzaka na zachód od ul. Skierniewickiej został zawieszony. Właśnie z uwagi na brak pętli, bo dwukierunkowe wagony szybkobieżne nie były w tym czasie możliwe do pozyskania – informują Tramwaje Warszawskie.

PLANY TRAMWAJÓW WARSZAWSKICH NA TEN ROK:

ran/mz

Plany Tramwajów Warszawskich na 2014 rok
Marcin Gula / tvnwarszawa.pl