Planują budowę tunelu za 20 mln zł. "Pod dziewięcioma liniami torów"

Warszawa

targeoZbudują tunel w Pruszkowie

Kolejarze planują budowę tunelu w miejscu zlikwidowanego przejazdu kolejowego w gminie Pruszków, a także przejścia podziemnego dla pieszych w Brwinowie. Inwestycje mają kosztować ok. 25 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają je realizować wspólnie z gminami Pruszków i Brwinów. Podpisano w tej sprawie dwa porozumienia o współpracy.

Pod dziewięcioma torami

Inwestycje za 24,5 mln złotych powstaną w ramach modernizacji linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Mają przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo. Co dokładnie powstanie?

W gminie Pruszków w miejscu zlikwidowanego przejazdu kolejowego powstanie tunel drogowy wraz z wydzielonym pasem pieszo-rowerowym. Projektowany tunel o długości 90 m będzie przebiegał pod dziewięcioma liniami torów - połączy ulice Działkową i Błońską. Szacowany koszt budowy tunelu to ok. 20 mln zł.

Na podstawie porozumienia w gminie Brwinów powstanie podziemne przejście pieszo-rowerowe, które będzie łączyć ul. Przejazd ze Sportową. "Obiekt będzie posiadał zadaszenie, wygodne wejścia wraz ze schodami i pochylniami dla osób o ograniczonej mobilności. Tunel będzie oświetlony i włączony do gminnego monitoringu. Szacowany koszt budowy obiektu wynosi 4,5 mln zł" – informuje PKP PLK.

Do 2019 roku

Prace zaplanowano na lata 2016-2019. W trakcie modernizacji podmiejskiej linii kolejowej Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki. Po zakończeniu prac prędkość pociągów zostanie podniesiona do 120 km/h. Stacje i przystanki będą miały nowe perony, przejścia podziemne z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych i systemy informacji.

"Efektem modernizacji będzie również większa częstotliwość pociągów między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą. Dodatkowym, istotnym elementem modernizacji będzie budowa nowego przystanku osobowego Parzniew, co spowoduje zwiększenie dostępności do kolei dla mieszkańców tego obszaru" – zapewniają kolejarze.

Budowę dwóch nowych przystanków kolejowy dla pociągów aglomeracyjnych, przebudowę trzech kolejnych oraz węzeł przesiadkowy z II liną metra do 2018 r. zapowiadają PKP PLK.

Stacja stanie się węzłem przesiadkowym
Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

ran/sk