Piesi pójdą górą, nad Płowiecką

Warszawa

ZMIDZbudują kładkę nad Płowiecką

Nowa kładka nad ulicą Płowiecką powstanie za 3,7 mln złotych. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na inwestycję w Wawrze złożyło Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty. Obiekt na ruchliwej wylotówce ze stolicy poprawi bezpieczeństwo pieszych.

Kładka dla pieszych powstanie nad ulicą Płowiecką przy skrzyżowaniu z Traktem Lubelskim przed rozjazdem na krajową "dwójkę" w stronę Siedlec i ulicą Wydawniczą, a dalej Patriotów – główną arterię Wawra. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych rozstrzygnął przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji. Przy ocenie ofert pod uwagę brane były dwa kryteria: cena (60 procent) i okres rękojmi (40 procent). Jak informuje stołeczny ratusz, najkorzystniejszą ofertę - z ceną 3,7 mln zł oraz 96-miesięcznym okresem rękojmi - złożyło Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty. Kładka ma powstać w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Windy dla osób niepełnosprawnych

Projektowana kładka będzie miała konstrukcję jednoprzęsłową i wyposażona zostanie w windy dla osób niepełnosprawnych. Projekt stałej organizacji ruchu zakłada, że wraz z powstaniem kładki zostanie zlikwidowane istniejące przejście naziemne z sygnalizacją świetlną w rejonie przy Trakcie Lubelskim.

Dlaczego nie przejście naziemne?

Informacja o budowie kładki może zaskakiwać, bo w ostatnim czasie miasto dawało wyraźne sygnały, że odchodzi od takich rozwiązań. Dowodem choćby Czerniakowska przy Chełmskiej, gdzie zaplanowano przejście naziemne jako alternatywę dla pozbawionej wind kładki, czy Aleje Jerozolimskie przy Dworcu Centralnym i Aleje Ujazdowskie przy placu Na Rozdrożu, gdzie wytyczono "zebry", mimo że są tam podziemne tunele.

Jak zapewnia nas rzeczniczka ZMiD Agata Choińska, polityka miasta dążąca do likwidacji barier dla pieszych i osób z problemami w poruszaniu się, obowiązuje także w jej instytucji. Jednak zastosowanie poszczególnych rozwiązań zależy od drogi i jej lokalizacji.

- Jest różnica między Czerniakowską a Płowiecką. To ruchliwa droga o charakterze tranzytowym, a nie wewnętrznym, miejskim. Dodatkowo należy pamiętać, że przebudowany Trakt Lubelski będzie umożliwiał dojazd do Wału Miedzeszyńskiego i obwodnicy Warszawy, co będzie generowało duży ruch kołowy. Stąd taka potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa pieszych – tłumaczy rzeczniczka Choińska.

Zobacz materiał o przygotowaniach do budowy Czerniakowskiej-bis:

Wycinka drzew pod budowę "Czerniakowskiej bis"
Artur Węgrzynowicz/ tvnwarszawa.pl

skw/mś