Pierwsze torowisko II linii metra gotowe

Warszawa

Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska
Torowisko w łączniku już gotowe | AGP Metro Polska

Gotowe są już pierwsze tory II linii metra. Na razie nie w głównych tunelach, lecz w łączniku między I i II linią.

Najpierw przeprowadzono tam betonowanie. W tunelu o długości 350 metrów pracowało całodobowo 80 osób (m.in. zbrojarze, cieśle i monterzy). Łącznik podzielono na 12-metrowe sekcje, które po kolei były wypełniane mieszanką. Następnie pracownicy rozprowadzali ją i wygładzali.

Beton przeciwskurczowy

Budowa torwiska w tunelu była dość skomplikowana. Beton pod bardzo wysokim ciśnieniem był transportowany przez rurociąg do wnętrza tunelu.

Ze względu na sposób transportu, beton nie mógł zbyt szybko wiązać, dlatego zastosowano mieszankę przeciwskurczową z domieszką włókien polipropylenowych.

Ważne było również zabezpieczenie rozstawu szyn, które wcześniej regulowane były z dokładnością do 1 mm.

Tunelem Z1 będą w przyszłości transportowane pociągi metra z Kabat na drugą linię metra.

su/roody