Pierwsze prace podziemne na budowie II linii metra

Warszawa

Budują stację Trocka | Astaldi
Budują stację Trocka | Astaldi
Budują stację Trocka | Astaldi
Budują stację Trocka | Astaldi
Budują stację Trocka | Astaldi
Budują stację Trocka | Astaldi
Budują stację Trocka | Astaldi
Budują stację Trocka | Astaldi
Budują stację Trocka | Astaldi
Budują stację Trocka | Astaldi
Budują stację Trocka | Astaldi

Budowniczowie II linii metra przenieśli się "pod ziemię". Wybierają grunt pod przyszłą stację "Trocka" na Targówku.

"Zobaczcie pierwsze prace podziemne, póki co skromne. Tak wygląda wybieranie gruntu z pierwszej kondygnacji budowanej stacji Trocka" – napisała na Facebooku Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Z kolei rzecznik wykonawcy budowy Mateusz Witczyński precyzuje, że prace zaczęły się dwa dni temu. - Rozpoczęliśmy pierwszy wykop, wykonaliśmy strop górny oraz całość ścian szczelinowych - mówi. Dodaje, że zanim stacja będzie dostępna dla warszawiaków, posłuży jako szyb startowy, czyli miejsce gdzie wprowadzone zostaną maszyny, które będą drążyć tunele.

Metro na Targówek ma pojechać w maju 2019 roku.

Trzy nowe stacje

W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie ok. 3 km odcinek trasy. Na Pradze techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i to stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek. Poza stacją Trocka, powstanie również, stacja Szwedzka - ulokowana pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46, a Zajezdnią Autobusową MZA Stalowa. Kolejna stacja, Targówek, wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego.

Prace na Pradze i Targówku rozpoczęły się w marcu, ale z utrudnieniami mieszkańcy borykają się od maja:

Rozpoczyna się rozbudowa metra na Targówku
Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.pl

kz/ec