Pierwsze pozwolenia na budowę POW. Prace mogą rozpocząć się w styczniu

Warszawa

GDDKiAPołudniowa Obwodnica Warszawy

Krótko po Nowym Roku mogą ruszyć prace przy wzmocnieniu tunelu stołecznej linii metra na Ursynowie, pod którym powstać ma tunel drogi S2, czyli fragment Południowej Obwodnicy Warszawy. Decyzję w tej sprawie podjął wojewoda mazowiecki.

Warszawski oddział GDDKiA poinformował w środowym komunikacie, że wojewoda mazowiecki wydał pierwszą decyzję zezwalającą na rozpoczęcie robót w rejonie przyszłej Południowej Obwodnicy Warszawy (POW).

Decyzja ta jest jednym z etapów budowy trasy ekspresowej S2 między ul. Puławska, a planowanym węzłem Lubelska na odcinku przebiegającym przez Ursynów. Jak poinformowała GDDKiA, pozwolenie na budowę dotyczy wzmocnienia tunelu szlakowego I linii metra w rejonie przejścia przyszłego tunelu drogi ekspresowej S2 Południowej Obwodnicy Warszawy.

Roboty będą wykonywane w rejonie skrzyżowania ulic Płaskowickiej i KEN. Polegać będą one m.in. na wzmocnieniu tunelu podziemnej kolejki tak, by pod nim mógł powstać tunel drogowy.

Jak dodano w komunikacie, wykonawca prac zaplanował ich rozpoczęcie na styczeń 2017 r., o ile pozwoli na to pogoda. Jeszcze przed przystąpieniem do robót, wykonawca ma uzgodnić z ratuszem projekt czasowej organizacji ruchu.

Przez Ursynów i Wawer

Południowa Obwodnica Warszawy w całości ma być gotowa w 2020 roku. Wraz z nią wybudowany zostanie most Południowy. Obecnie do dyspozycji kierowców jest oddany fragment POW od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z fragmentem trasy S79 od lotniska do ulicy Marynarskiej.

W ramach budowy obwodnicy między węzłem Puławska a węzłem Lubelska ma powstać 18,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po trzy pasy ruchu.

Nowa trasa przebiegać będzie m.in. tunelem pod Ursynowem, mostem przez Wisłę i estakadą nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Inwestycja przewiduje ponadto budowę pięciu węzłów (Ursynów Zachód, Ursynów Wschód, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów). Przewidziano także rezerwę pod dodatkowy węzeł "Czerniakowska Bis", który miałby powstać między węzłami "Przyczółkowa" i "Wał Miedzeszyński".

Inwestycja warta ponad 2,5 mld zł realizowana jest w systemie "projektuj i buduj". Jej budowa została podzielna na trzy odcinki, które realizują różne firmy.

Pierwszy odcinek POW od węzła Konotopa do węzła Al. Krakowska otwarto 31 lipca 2013 roku.

Pierwszy przejazd obwodnicą
fot. TomaszZieliński film:TVN24

PAP/md/pm