Pierwsze lokomotywy na nowych wiaduktach linii obwodowej

Warszawa

Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK
Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK
Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK
Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK
Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK
Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK
Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK
Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK
Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK
Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK
Testy obciążeń na linii obwodowej | PKP PLK

W niedzielę po raz pierwszy lokomotywy przejechały przez nowe wiadukty na linii obwodowej. To tak zwane dynamiczne próby obciążeniowe, które poprzedzają uruchomienie ruchu pasażerskiego. Jak obiecują kolejarze, pierwsze pociągi z pasażerami pojadą tędy w październiku.

"W niedzielę odbyły się kolejne próby, tym razem dynamiczne, wiaduktów na linii obwodowej w Warszawie. Po obiektach na Obozowej, Zawiszy, Kasprzaka i Wolskiej przejeżdżała lokomotywa z różną prędkością: od 10 do 80 km/h. Wówczas specjalna aparatura dokładnie mierzyła parametry obiektów i ich zachowanie" - informuje spółka PKP PLK w komunikacie prasowym. Jakie wnioski płyną z testów? Kolejarze informują, że zgodnie z planem cięższe składy (nacisk na oś powyżej 22 ton) będą mogły jeździć linią obwodową szybciej - 80 km/h. Wcześniej było to zaledwie 40 km/h.

Czas na odbiory techniczne

Kolejarze informują, że na linii obwodowej kończą się już zasadnicze prace.

"Nad nowymi torami rozwieszona została nowa sieć trakcyjna. Tory są wyregulowane. Na przystankach Warszawa Koło, Warszawa Młynów, Warszawa Wola i na 8. peronie Warszawy Zachodniej trwają prace wykończeniowe i porządkowe. W połowie sierpnia rozpoczną się odbiory techniczne nowej infrastruktury, pozyskiwanie zgód administracyjnych" – czytamy w komunikacie.

Na tym nie koniec. Spółka planuje na przyszły rok, po zakończeniu prac projektowych, rozpoczęcie robót przy budowie nowego przystanku Warszawa Powązki. Poza peronem powstanie także kładka dla pieszych łącząca Wolę i Żoliborz.

Kilka miesięcy prac

Na remont linii między stacjami Warszawa Gdańska - Warszawa Zachodnia kolejarze wydadzą 196 milionów złotych z Krajowego Programu Kolejowego (projekt współfinansowany w 85 procentach przez Unię Europejską). Modernizacja linii rozpoczęła się 12 marca. Przebudowane zostały tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a także przystanki.

Linia obwodowa ma pełnić ważną rolę podczas zbliżającej się przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągi dalekobieżne.

Zobacz jak przedstawiciele PKP wypowiadali się o tej inwestycji przed testami obciążeń:

Przebudowa linii obwodowej TVN24
wideo 2/3

mn/b