Przygotuj się na:

ZMIANY W KODEKSIE RUCHU

Szóstego grudnia wchodzą w życie nowe przepisy o tworzeniu drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak.

Parking pod ul. Emilii Plater coraz bliżej

Warszawa

fot. TVN Warszawa

Budowa parkingu podziemnego pod Emilii Plater staje się coraz bardziej realna. Przygotowano już jego projekt, a Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wystąpił właśnie o pozwolenie na budowę, informuje Gazeta Stołeczna.

Generalny remont ulicy planowany jest od dawna. W jego ramach powstać ma również podziemny parking. Ratusz zdecydował, że nie ma na to pieniędzy i przebudowę ulicy przesunął w czasie.

Lifting na Euro

W związku z zamknięciem ul. Świętokrzyskiej z powodu budowy II linii metra, zdecydowano się w 2010 roku na lifting ul. Emilii Plater. Ten tymczasowy remont objął wymianę nawierzchni, przebudowę chodników. Zniknął również parking, który znajdował się pośrodku ulicy. Jego miejsce zastąpił pas zieleni w kształcie łańcuha DNA.

Partnerstwo publiczno-prywatne

Do pomysłu o budowę parkingu powrócono. Jak informuje Gazeta Stołeczna, ZMID wystąpił o pozowlenie na budowę, którą sfinansowałaby prywatna firma. Byłby to pierwszy parking w Warszawie zbudowany w ramach parnerstwa publiczno-prywatnego. Po zakończeniu inwestycji firma, która by go zbudowała wydzierżawiłaby go i pobierała opłaty od kierowców.

Jak poinformował w rozmowie ze "Stołeczną" Paweł Pawłowski, dyrektor miejskiego biura obsługi inwestorów zanteresowanie budową takiego parkingu jest ogromne. Tak przynajmniej wynika ze wstępnych rozmów przeprowadzonych przez ratusz z prywatnymi firmami.

Jaka to będzie firma wiadomo będzie na początku przyszłęgo roku.

Garaż na 750 samochodów

Jak poinformowała Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID ten dwupoziomowy garaż podziemny ciągnąłby się od ul. Świętokrzyskiej do Złotych Tarasów. Miałby 33 metry szerokości, 400 metrów długości i pomieściłby około 750 samochodów. Cenę za parkowanie ustaliłby jego właściciel.